رشد ۱۰ برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است

رییس جهاد دانشگاهی گفت : رشد کاربران فضای مجازی از 5 به 50 میلیون در سال های اخیر نشانگر نقش بالای وب ها در حوزه های کسب و کار و لزوم قانون گذاری در این عرصه است.

رشد ۱۰ برابری کاربران فضای مجازی نشانگر نقش بالای وب است

«حمید رضا طیبی» در پنجمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: دیجیتال مولود عرصه جدیدی است که نیازمند سیاست گذاری های مناسب در عرصه های مختلف بویژه حوزه پولی و مالی است.
وی عنوان کرد که جهاد دانشگاهی با توجه به نیاز جامعه به فناوری های جدید ارتباطات و اطلاعات، این موضوع را مورد توجه قرار داده تا کشور از دستاورد تحقیقات بهره مند شود.
به گفته طیبی ، تحولات تکنولوژیک هر روز به حوزه های سنتی زندگی رسوخ کرده و توانسته ماهیت ساختاری فرآیندهای مختلف را بطور جدی تغییر دهد.
وی افزود: تجربه سایر کشورها از جمله سنگاپور نشان می دهد فناوری اطلاعات سبب جهش چشمگیر کشورها نسبت به سایر کشورها می شود.
رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به بررسی های دقیق انجام شده در حوزه آینده پژوهی، وب و فضای مجازی در سال های گذشته در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی و زیست محیطی پیشران بوده است.
طیبی با اشاره به لزوم بررسی جایگاه وب در ابعاد مختلف جامعه، یادآور شد: فناوری اطلاعات نقش جامع و اثرگذاری در زندگی مردم و آینده جامعه دارد، از این رو باید توجه بیشتری به این فرآیند شود.
وی خاطر نشان کرد: فناوری اطلاعات در دنیای امروز علاوه بر تاثیر بر چرخه اقتصاد، شاخه ای جدید به نام اقتصاد دیجیتال را نیز در جوامع ایجاد کرده است.
رییس جهاد دانشگاهی جهان را با انقلاب چهارم صنعتی رو به رو دانست و گفت: با ظهور ماشین بخار، جوامع سنتی و روستایی به جامعه صنعتی تبدیل شدند و در انقلاب دوم صنعتی، صنعت نفت و فولاد راه اندازی شد.
طیبی ادامه داد: در حال حاضر جهان پس از تبدیل فناوری های الکتریکی و آنالوگی به دیجیتال با انقلاب چهارم صنعتی رو به رو می شود، در واقع در این دوره از طریق سیستم های بهم پیوسته و هوشمندانه به جوامع انسانی کمک می شود.

منبع: خبر آنلاین

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها