خسارت ۳ میلیارد تومانی سیلاب به عشایر دامغان

رئیس اداره امور عشایری دامغان با اشاره به اینکه سیلاب‌های اخیر سه میلیارد تومان به دام و راه‌های عشایری این شهرستان خسارت زده است، گفت: یک هزار و ۳۳۰ رأس دام در این حادثه تلف شدند.

خسارت ۳ میلیارد تومانی سیلاب به عشایر دامغان

خسرو نبیلی ضمن بیان اینکه جاری شدن سیلاب به راه‌های عشایری و دام عشایر سه میلیارد تومان خسارت وارد کرد، ابراز داشت: در پی جاری شدن سیلاب ۷۰۰ کیلومتر راه عشایری در مناطق ییلاقی و قشلاقی این شهرستان به‌صورت ۱۰۰ درصد خسارت‌دیده است

وی بابیان اینکه یک هزار و ۳۳۰ رأس دام نیز با جاری شدن سیلاب‌های اخیر تلف شدند، افزود: ۵۴۶ رأس دام عشایر در استان خراسان شمالی و در مسیر عشایر کوچ رو در منطقه آشخانه، امند، مانه و سملقان که عشایر دیباج در آن مناطق حضور دارند، تلف شدند.

رئیس اداره امور عشایری دامغان بابیان اینکه سیلاب باعث بروز مشکلات بسیاری در حوزه عشایر این شهرستان شده است، ابراز داشت: ۱۵۰ آغل و پنج کیلومتر لوله انتقال آب به عشایر در حوزه شهرستان دامغان نیز در پی جاری شدن سیلاب دچار خسارت شد.

نبیلی بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک گرفتار برف و بوران نجات داده شدند، در ادامه تصریح کرد: برای بازگشایی راه‌های عشایری مناطق بادله کوه، نم که، دنبو، کلاریز، چیرو و رودبار به بادله کوه ۱۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بابیان اینکه ۴۰۸ خانوار عشایر شامل یک هزار و ۹۷۸ نفر در مناطق ییلاقی و قشلاقی دامغان فعالیت دارند، اضافه کرد: سال گذشته ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب خشک‌سالی ماده (۱۰ و ۱۲)، ماده ۵۲ و اشتغال روستاییان و عشایر به ۳۵ نفر از عشایر دامغان پرداخت شد.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها