قیمت گوشت مرغ در قم نباید بالاتر از ۱۱۵۰۰ تومان باشد

استاندار قم قیمت گوشت مرغ در استان قم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: مشکلات مرغداران باید برطرف شود.

قیمت گوشت مرغ در قم نباید بالاتر از ۱۱۵۰۰ تومان باشد

بهرام سرمست شامگاه سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار که در استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ نباید بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد اما مرغداران قم عقیده دارند که این قیمت عادلانه نیست.

وی با انتقاد از وضعیت مبهم نرخ گذاری مرغ در قم افزود: اگر قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب می‌شود باید نهاده آن عرضه شود و این مسائل در جلسه گذشته نهایی شده بود.

استاندار قم بیان کرد: باید به ستاد تنظیم بازار کشور منعکس کنیم که این قیمت مرغ را همچنان ادامه دهد و یا اینکه در غیر این صورت چنانچه تغییر قیمت لازم است باید ستاد تنظیم بازار این را مشخص کند.

وی گفت: سه مساله در رابطه با قیمت مرغ وجود دارد که نخست اینکه به دلیل عدم تأمین کافی نهاده‌ها قیمت‌ها روی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت نمانده، دوم اینکه این قیمت می‌تواند ثابت بماند اگر استان‌های همجوار نیز آن را رعایت کنند و سوم اینکه این قیمت واقع‌بینانه نیست که باید بررسی لازم صورت گیرد تا بتوان به نتیجه مناسبی در خصوص قیمت مرغ دست یافت.

سرمست با بیان اینکه اساس قیمت مرغ همان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: دست مدیر ما درباره اشراف بر اطلاعات باید پرتر از ذی‌نفعان باشد و اینکه برخی از مدیران بر مسائل مربوط به حوزه خود تسلط ندارند مایه تأسف است.

بیشترین میزان مصرف نهاده در استان قم است

رئیس جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: با توجه به اینکه قرار بود قیمت مرغ بر اساس مصوبه آخرین کارگروه تنظیم بازار کشور مشخص شود اما این اقدام هنوز عملی نشده است.

عباس پورمیدانی با اشاره به عدم تأمین نهاده مورد نیاز مرغداران افزود: اکنون گردش نهاده مشکل اصلی است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم ضمن اینکه قیمت مرغ را رسماً ۱۱ و نیم قرار دهیم، مسئله عرضه و تقاضا نیز متعادل‌تر شود و به تأمین نهاده نیز توجه لازم شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه ۲۰ درصد از نهاده مرغداران تأمین شده است، افزود: طی گزارشی که دریافت کردیم ۳۰ میلیارد تومان نهاده تحویل مرغداران تخم‌گذار و گوشتی نشده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان مصرف نهاده در استان قم است و روزانه سه هزار تن مصرف نهاده داریم.

پورمیدانی گفت: سامانه‌ای در کشور فعال است که مقدار نهاده‌هایی که وارد کشور شده، تولید و توزیع می‌شود را مشخص می‌کند.

در این جلسه مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به لزوم تسریع در تصویب قیمت مرغ افزود: برخی از اقلامی که قیمت مصوب دارند ممکن است مواد اولیه را غیر یارانه‌ای دریافت کنند که در این صورت می‌توان کمی قیمت را تغییر داد اما اینکه می‌گوئید با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان نهاده تأمین می‌شود، مشکل خاصی نباید وجود داشته باشد.

قم پتانسیل تولید مرغ تخم‌گذار را دارد

در ادامه جلسه سید مجتبی منزوی رئیس سازمان تعاون روستایی استان قم با بیان اینکه قم پتانسیل تولید مرغ تخم‌گذار را دارد، افزود: تولید مرغ تخم گذار در استان قم بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم نگاه ملی به مسئله مرغ و نهاده‌ها افزود: نهاده‌ها تحویل مرغدار شده است اما تولیدکنندگان خرده می‌گیرند که برخوردی که با تولید کننده می‌کنید ممکن است در آینده تولید را متوقف کند.

در این جلسه احمدرضا سمیعی نسب مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته قیمت مرغ از هشت هزار تومان آغاز شد و به ۱۱ هزار و ۵۰۰ رسید.

وی با بیان اینکه مشکل اکنون عدم توزیع نهاده هاست، افزود: متأسفانه تعهد لازم از شرکت‌ها در زمینه توزیع نهاده‌ها گرفته نشده است.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: مرغدار می‌گوید که نهاده نداده‌اند و در بازار آزاد نهاده خریداری کرده‌اند در نتیجه مشکل قیمت دارند.

وی گفت: روزانه هزار و ۲۰۰ تن مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در تهران در حال توزیع است.

سمیعی نسب عنوان کرد: کشتارگاه‌ها را مکلف کردیم که بازرس صنعت، معدن و تجارت به قیمت‌ها رسیدگی کند و با دخالت مستقیم با قیمت مصوب شده مرغ به دست مردم رسید.

در ادامه جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: جهاد کشاورزی عنوان کرده که بر اساس جوجه ریزی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با تأمین مرغ خانوارها در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی مسئله اصلی در رابطه با قیمت مرغ را عدم توزیع مناسب نهاده‌های دامی عنوان کرد و افزود: متأسفانه دستگاه‌های استان بدون مجوز به این کار مبادرت کرده‌اند و به همین دلیل قیمت مرغ از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تجاوز کرده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    منظورتون اینه که جایی دیگه اگربالاتر بره اشکال نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها