افزایش قیمت شن و ماسه در قم غیرقانونی است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از افزایش بی رویه قیمت شن و ماسه توسط شرکت‌ها با تبانی یکدیگر خبر داد و گفت: این اقدام خلاف قانون است.

افزایش قیمت شن و ماسه در قم غیرقانونی است

مجید آوری‌فرد شامگاه سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار قم که در استانداری قم برگزار شد، گفت: نظارت بر قیمت‌ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود اما برخی موارد افراد با توجه به خلأهای موجود در قانون با تکرار تخلفات بازار را مخدوش می‌کنند و آن را شامل مرور زمان می‌کنند.

وی گفت: در گذشته با نظر استاندار سابق ساختاری طراحی شد که افرادی که بر تخلف خود تأکید می‌کردند با نظر مقام قضائی به عنوان جرم برخورد و دفاتر آنها را پلمپ کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: در خصوص شن و ماسه پس از ماه‌ها پیگیری مقدار ۱۰ درصد قیمتش را افزایش دادیم اما بعد از مدتی فروشندگان شن و ماسه به افزایش قیمت پرداختند و فاکتور فروش نمی‌دهند و با یکدیگر نیز تبانی کرده‌اند که به همین منظور باید ورود کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شن و ماسه ماده اولیه بسیاری از محصولات است موجب افزایش قیمت سایر محصولات نیز شده است برای مثال بتن افزایش قیمت داشته است.

انتقاد از افزایش قیمت نان

مهدی ریاضی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم نیز بیان کرد: برخی از نانوایی‌ها قیمت نان را از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دادند و با توجه به اینکه در قوانین دستور پلمپ موقت نداریم پیشنهاد دادیم این اقدام اخلال در نظم عمومی شناخته شوند و واحدهایی که اصرار بر افزایش قیمت دارند و قیمت را بر نمی‌گردانند پلمپ کنیم تا حقوق مصرف کننده تضییع نشود.

در ادامه جلسه کریمی رئیس اداره صنایع غیر فلزی صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: سال گذشته مشکلاتی در خصوص تأمین محصولات پتروشیمی در کشور ایجاد شد و سازمان‌های استانی مکلف شدند که نظارت بیشتری بر نحوه دریافت و استفاده از محصولات پتروشیمی داشته باشند.

وی گفت: از فروردین ماه سال گذشته بازدیدهای نظارتی را انجام داده‌ایم و از تعداد ۱۸۵ واحد صنعتی تولید کننده محصولات پتروشیمی بازدید میدانی شد.

وی عنوان کرد: در پایان سال گذشته وزارت صمت طی مصوبه‌ای کمیته‌ای را به عنوان کارگروه استانی مدیریت محصولات پتروشیمی تشکیل دادند که با حضور انجمن تخصصی تشکیل شد که نخستین جلسه در فروردین ماه برگزار و این روال ادامه خواهد داشت.

در ادامه احمد رضا سمیعی نسب مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ۵۷ کالای اساسی به صورت روزانه قیمت گیری شده و در سامانه جامع قیمت ثبت می‌شود.

وی گفت: شکر ۱۳ درصد افزایش، گوشت مرغ ۱۵ و هفت درصد کاهش قیمت، پیاز ۱۲ و ۶ دهم درصد افزایش قیمت، سویا ۱۲ و ۹ دهم درصد افزایش قیمت، دام زنده پنج و هشت دهم درصد کاهش قیمت و گوشت قرمز چهار و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها