از افراد عبور کنیم و به سمت برنامه‌ خوب و محوری برای انتخابات پیش رویم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نقش احزاب در ایجاد برنامه خوب و محوری برای انتخابات، نقشی بی‌بدیل است بنابراین باید به تدریج از افراد عبور کنیم و به سمت این برنامه‌ها پیش برویم.

از افراد عبور کنیم و به سمت برنامه‌ خوب و محوری برای انتخابات پیش رویم

جمال عرف در نشست با نخبگان، معتمدین و برگزیدگان استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: توانمندی، تحصیلات، تجربه، مهارت و تخصص در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی در همه انتصابات مبنای کار وزارت کشور است و هیچ گاه نگاه قومی و مذهبی ملاک نخواهد بود.

وی مسئولیت پذیری افراد را یکی از اصول مهم واگذاری پست‌های مسئولیتی به آنان دانست و افزود: کسی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد خواه این مسئولیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اداری، حزبی، تشکلی یا دانشگاهی باشد؛ باید بتواند آن مسئولیت را به درستی انجام دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به اهمیت تشکیل جلسات گفتمانی با معتمدین، علما، جوانان، نخبگان، تشکل‌های سیاسی، حزبی و سازمان‌های مردم نهاد در استانداری‌ها اشاره کرد و افزود: وزیر کشور طی بخشنامه‌ای به استانداران ابلاغ کرده تا نشست‌های گفتمانی گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های استان‌ها را تقویت کنند؛ بنابراین یکی از ملاک‌های ارزیابی استانداران توسط معاونت سیاسی وزارت کشور، برگزاری و فعالیت این گفتمان‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از کار ویژه‌های معاونت سیاسی در وزارت کشور تحکیم سیاست داخلی کشور و حفظ انسجام ملی است. خوشبختانه بستر وحدت، همکاری و انسجام در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد ما هم تلاش می‌کنیم شرایط موجود را تقویت کنیم.

عرف همچنین در پاسخ به خبرنگاران درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات فصل پرنشاطی در کشور است و در واقع بهار گروه‌ها و احزاب سیاسی است. انتخابات باید سالم برگزار شود و هر اندازه که انتخابات به سمت برنامه محوری حرکت کند زمینه تشکیل یک مجلس کارآمد فراهم می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان گفت: نقش احزاب در ایجاد برنامه خوب و محوری برای انتخابات، نقشی بی‌بدیل است؛ بنابراین باید به تدریج از افراد عبور کنیم و به سمت این برنامه‌ها پیش برویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها