۱۱۲ مدرسه لرستان بر اثر سیل تخریب شد

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: ۱۱۲ مدرسه لرستان در سیلاب اخیر تخریب شد که برای بازسازی آنها نیازمند ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

۱۱۲ مدرسه لرستان بر اثر سیل تخریب شد

محمد چگنی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان به وقوع سیلاب در استان لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: بنا به گزارش اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان 903 مدرسه در سطح استان در این سیلاب ویرانگر و دلخراش دچار آسیب شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش بلافاصله پس از دریافت این آمار اقدام به تشکیل ستاد مدیریت بحران کرد و از تمام مدارس اعلام شده بازدید به عمل آمد.

سیلاب 3 محور مواصلاتی در شمال سیستان و بلوچستان را مسدود کرد مدارس روستاهای تحت تاثیر سیلاب سیستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد کنترل 100میلیون مترمکعب سیلاب در استان قم وی بیان کرد: بر اساس مشاهدات میدانی و ارزیابی تیم‌های کارشناسی نوسازی مدارس لرستان112 مدرسه تخریبی با 390 کلاس درس که برای بازسازی آن‌ها نیازمند 156 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

چگنی با بیان اینکه 332 مدرسه با هزار و 632 کلاس درس نیازمند تعمیر است گفت: برای مرمت این مدارس به اعتباری بالغ بر 66 میلیارد و 750 میلیون تومان نیازداریم.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات نیز 179 مدرسه آسیب جدی دیده‌اند که برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مدارس نیز 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان خاطرنشان کرد: برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مدارسی که تخریب شده‌اند تا کنون 100 دستگاه کانکس تهیه و بیش از 2000 مورد تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به همراه این کانکس‌ها به مناطق سیل زده ارسال شده است.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها