خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان:

التهابات ارزی به خوبی مدیریت شد

خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این مدیریت بانک مرکزی بوده که نگذاشته اثرات روانی اقدامات اخیر آمریکا به داخل بازار سرایت کند.

التهابات ارزی به خوبی مدیریت شد

سیدرسول رنجبران در خصوص اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز در طی ماه‌های اخیر اظهار کرد: عملکرد بانک مرکزی در این چند ماه، عملکرد مناسبی بوده و توانسته ثبات را به بازار باز گرداند که نتیجه آن، بازگشت ثبات به کلیت اقتصاد است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: در مجموع اقدامات بانک مرکزی قابل تحسین است و آثار آن برای اقتصاد مثبت بوده است.

وی متذکر شد: با این حال بحث تورم داخلی سر جای خود قرار دارد و دلیل آن نیز نظام بوروکراتیک کشور در حوزه اقتصاد و نارسایی‌های ساختاری است که همه آن به بانک مرکزی مربوط نمی‌شود.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: نظام بوروکراتیک و ناکارآمد اقتصادی حاکم بر کشور به قوت خود باقی است اما در بحث سیاست‌های ارزی و کنترل قیمت‌های ارز، بانک مرکزی خوب عمل کرده و مدیریت قابل قبولی بر بازار داشته است.

رنجبران در پاسخ به سؤالی در خصوص اثرات روانی اقدامات اخیر آمریکا در رابطه با تروریستی اعلام کردن سپاه و یا عدم تمدید معافیت‌های نفتی اظهار داشت: این مدیریت بانک مرکزی بوده که نگذاشته اثرات روانی مذکور به داخل بازار سرایت کند و اگر مدیریت و تسلط بانک مرکزی بر بازار نبود، با یک موضع‌گیری سیاسی، بازار از کنترل خارج می‌شد.

وی بیان داشت: مدیریت بانک مرکزی متکی به منابعی است که در اختیار دارد و باید دید تا کجا بانک مرکزی، منابع خوبی در اختیار خواهد داشت.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص آینده ارز نیز یادآور شد: اگر این اقدامات آمریکایی‌ها منجر به محدودیت منابع ارزی شود، نرخ ارز افزایش خواهد یافت.

وی در رابطه با صادرات محصولات معدنی گفت: صادرات محصولات معدنی به روال خود ادامه دارد اما مشکل مبادلات بانکی و باز کردن LC همانند قبل وجود دارد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • arman
    0

    الان این قیمت ارز کجاش مدیریت شده؟ مثلا افتخار میگنید که الان دلار ۲۰ تومن نیست؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها