افزایش سرقت احشام عشایر در کهگیلویه و بویراحمد؛ دامدارانی که به خاک سیاه نشستند

گران شدن گوشت سبب شده تا شاهد افزایش سرقت احشام عشایر کهگیلویه و بویراحمد‌ باشیم.

افزایش سرقت احشام عشایر در کهگیلویه و بویراحمد؛ دامدارانی که به خاک سیاه نشستند

در ماه‌های اخیر با گران شدن گوشت در نقاط مختلف استان شاهد افزایش سرقت احشام عشایر هستیم تا تمام زحمت‌های آنان یک شبه بر باد رود.

بررسی خبرنگاران تسنیم در شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد حکایت از افزایش سرقت احشام عشایر دارد به گونه‌ای که سرقت شبانه تغییر رویه داده و در روز روشن انجام می‌شود.

عطا چرک عشایر تنگ سپوی دهدشت می‌گوید: روز پنجشنبه 29 فرودین ماه در کوه سیاه به یک بار متوجه شدم 13 میش و 3 بره از گله‌ام را دزد زده است و از آن روز تاکنون خود و فرزندانم آواره کوه و جاده‌ها هستیم تا شاید نشانی از سرمایه دزد برده خود بیابیم.

وی افزود: واقعیت امر دیگر شاهد ارتقای نوع دزدی هستیم به گونه‌ای که در گذشته دزدان پیاده احشام را به راه می‌انداختند ولی دیگر این کار را با خودرو انجام می‌دهند.

اجتهادی مدیر امور عشایر شهرستان کهگیلویه در پاسخ به تسنیم می‌گوید: نمی‌گویم سرقت نیست ولی عشایر تاکنون خبری مبنی بر سرقت را به امور عشایر اطلاع نداده‌اند.

یکی فرماندهان انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر گفت: با گران شدن گوشت ، سرقت از احشام نیز افزایش یافته استر ولی در این زمینه بنا به دلایلی امکان ارائه آمار نداریم.

ضروری است با توجه به افزایش سرقت احشام در کهگیلویه و بویراحمد پلیس با اجرای طرح‌های ویژه برای پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقان تدبیر لازم را بیندیشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها