به عقیده تحلیلگران، پلی‌استیشن ۵ سونی، ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت

پلی‌استیشن ۵ حاوی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است.همین قضیه باعث شده است تا خیلی‌ها به این باور برسند که این کنسول، قیمت بیشتری از نسل قبلی خود، یعنی پلی‌استیشن ۴، خواهد داشت.

به عقیده تحلیلگران، پلی‌استیشن ۵ سونی، ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت

پلی‌استیشن ۵ حاوی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است. این کنسول از کیفیت ۸K، دیسک درایو بلوری، تکنولوژی رهگیری پرتو و غیره پشتیبانی می‌کند. همین قضیه باعث شده است تا خیلی‌ها به این باور برسند که این کنسول، قیمت بیشتری از نسل قبلی خود، یعنی پلی‌استیشن ۴، خواهد داشت. در همین راستا، یک منبع اروپایی نیز به تازگی ابراز داشته است که کنسول نسل نهمی سونی، قیمتی معادل ۵۰۰ دلار خواهد داشت. اما اگرچه این قیمت منصفانه به نظر می‌رسد، اما باز هم برای یک کنسول و به خصوص برای بازی‌بازان، گران به نظر می‌رسد. با این وجود، یکی از تحلیلگران حالِ حاضر صنعت بازی‌های ویدئویی اعتقاد دارد که پلی‌استیشن ۵ قیمتی برابر با پلی‌استیشن ۴ دارد؛ یعنی ۴۰۰ دلار.

بر اساس گفته‌های پلهام اسمیترز از شرکت تحقیقاتی Pelham Smithers، که در زمینه بررسی تولیداتِ ژاپن تخصص دارد، پلی‌استیشن از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 3600G بهره می‌برد. چرا اسمیترز چنین عقیده‌ای دارد؟ خُب واضح است، سخنان خود شرکت سونی باعث چنین طرز تفکری شده است. سونی در این خصوص بیان کرد که برای پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو و بسیاری ویژگی‌های دیگر، نیاز به استفاده از پردازنده مرکزیِ ۸ هسته‌ای و ۷ نانومتریِ رایزن است. به همین جهت، گمان می‌رود که سونی از پردازنده AMD Ryzen 3600G برای ساخت پلی‌استیشن ۵ بهره ببرد؛ پردازنده‌ای که اوایل سال جاری و در جریان رویداد CES 2019 معرفی شد. تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، قیمت این پردازنده به ۱۸۰ الی ۲۲۰ دلار خواهد رسید که باعث می‌شود، پلی‌استیشن ۵ قیمتی ۴۰۰ دلاری داشته باشد.

از سوی دیگر، ۴۰۰ دلار کاملاً با صحبت‌های مارک سرنی (Mark Cerny)، طراح ارشد پلی‌استیشن ۵ نیز همخوانی دارد. وی در جریان نشر نخستین اطلاعات از این سخت‌افزار، بیان داشت که این کنسول «قیمتی معقول» خواهد داشت. ۴۰۰ دلار نزدیک‌ترین گزینه به قیمتی معقول است.

اگر تحلیل اسمیترز درست باشد، پس قیمتی بیشتر از ۵۰۰ دلار دور از انتظار خواهد بود. به همین جهت، می‌توان اینطور تصور کرد که پلی‌اسیتشن ۵ قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد داشت. محتمل‌ترین گزینه نیز قیمت ۴۰۰ دلاری خواهد بود.

سونی هنوز به صورت کامل از پلی‌استیشن ۵ رونمایی نکرده و هنوز تاریخ انتشار و قیمت آن مشخص نیست. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر، باید منتظر بمانیم.

منبع: گیمفا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها