واقعیت‌هایی جالب درباره افراد مغرور

افراد مغرور بی‌اعتمادی خود را پنهان می‌کنند؛ در واقع غرور برای این افراد مخفیگاهی است که بی‌اعتمادی‌های‌شان دیده نشود.

واقعیت‌هایی جالب درباره افراد مغرور

می‌دانید غرور چیست؟ غرور، احساس اعتماد بنفس کاذب و خود ستایی است که می‌توانید نسبت به خود داشته باشید و با کمک آن باور کنید که بهتر از هر کس دیگری هستید. در این مطلب به شما می‌گوییم چرا غرور یک مرض است.

حتما تا به حال با کسی روبرو شده‌اید که به اصطلاح مغرور بوده است. مطمئنا به نظر نمی‌رسیده که این فرد شادتر از دیگران باشد یا طرز فکر بهتری نسبت به سایرین داشته باشد. حتما متوجه شده‌اید که او چقدر استرس و اضطراب داشته اشت. اما زمانی متوجه این موارد می‌شوید که خوب دقت کنید.

آیا غرور یک نوع بیماریست

استرس ناشی از غرور

مغرور بودن لزوما باعث نمی‌شود احساس خوبی داشته باشید. افراد مغرور با اینکه تلاش می‌کنند بهتر از بقیه باشند، اما واقعیت چیزی است که پشت نقاب غرورشان وجود دارد: آن‌ها اعتماد بنفس ضعیفی دارند که باعث می‌شود خودشان را با دیگران مقایسه کنند. بدین ترتیب هیچکس جایگاه آن‌ها را به عنوان کسی که نسبت به بقیه سرآمد است نمی‌بیند. افراد مغرور همیشه گوش به زنگ موقعیت‌هایی هستند که خود را با دیگران مقایسه کنند تا برای صدمین بار تائید کنند که همان چیزی هستند که باور کرده‌اند.

افراد مغرور، بی‌اعتمادی خود را پنهان می‌کنند. در واقع غرور برای این افراد مخفیگاهی است که بی‌اعتمادی‌های‌شان دیده نشود. هر چند مغرور‌ها جوری رفتار می‌کنند که انگار بالاتر از همه هستند، اما در واقع در اعماق وجودشان، خود را پایین‌تر از بقیه احساس می‌کنند.

افراد مغرور اجازه می‌دهند اضطراب بر آن‌ها چیره شود. استرس ناشی از غرور از نیاز به همیشه مورد توجه بودن نشات می‌گیرد. ضمنا این افراد خیلی به خود فشار می‌آورند که خود نمایی کنند و برتر از دیگران باشند.

همانطور که می‌بینید هر چند افراد مغرور به ظاهر بهتر از دیگران هستند، اما واقعیت چیز دیگریست. در زیر این طرز نگاه و رفتار، فردی بسیار حساس و آسیب پذیر قرار دارد که به احتمال زیاد درد‌های زیادی را تحمل می‌کند.

مشکلات افرادی که با مرض غرور زندگی می‌کنند
نمی‌توانند دیگران را تحسین کنند

ما آدم‌ها با تحسین دیگران می‌توانیم به اهداف واقع گرایانه‌ی خود برسیم. از سویی دیگر، مدام به دنبال بهتر از دیگران بودن باعث می‌شود همیشه خود را با آن‌ها مقایسه کنیم. فرقی نمی‌کند چه می‌کنید، همیشه کسی هست که بهتر از شما باشد و بخواهید خود را با او مقایسه کنید.

بلد نیستند چطور به دیگران گوش دهند

افراد مغرور اغلب دوست دارند مورد توجه همه باشند و همین مانع می‌شود که به دیگران گوش دهند؛ بنابراین در روابط خود دچار اختلاف و تنش می‌شوند، زیرا آدم‌های اطراف‌شان تصور می‌کنند آن‌ها فقط در مورد خودشان حرف می‌زنند.

نمی‌توانند بدون اینکه خودنمایی کنند کاری انجام دهند

مغرور‌ها همیشه در حال تلاش برای اثبات خود هستند، بنابراین لحظه‌ای آرام نیستند و از چیزی لذت نمی‌برند. این بیقراری جلوی شادی‌شان را می‌گیرد و از چیزی راضی نمی‌شوند، و این لطمه‌ی بزرگی به آن‌ها وارد می‌کند.

غرور بیماریست، چون مشکلات زیادی ایجاد می‌کند

خیلی از افرادی که از غرور کاذب رنج می‌برند چیزی را پنهان می‌کنند که آزارشان می‌دهد؛ بنابراین غرور یک مرض است. وقتی فرد مغرور، رنجش خود را پنهان می‌کند، به جای حل مسئله، سعی می‌کند آن را نادیده بگیرد و همین مشکلش را بدتر می‌کند.

افراد مغرور ممکن است سال‌های زیادی مسئله‌ای را پشت نقاب غرور خود مخفی کنند و همین باعث اندوه بیشتر و استرس افزوده‌تر می‌شود. با وجود اینکه افراد مغرور این طرز فکر را مدت‌ها در وجود خود مخفی نگه می‌دارند و در این کار موفق‌اند، اما باز هم غرورشان مرضی است که خود عامل بیماری‌های دیگر می‌شود. میگرن، سرگیجه، و معده درد همگی نشاندهنده‌ی این هستند که چیزی باید تغییر کند. این بیماری‌ها بروز جسمی هیجانات منفی این افراد هستند.

غرور مسئله‌ای نیست که هیچ راه حلی نداشته باشد. اما برای رفع آن، باید بدانید علت اصلی و پنهانش چیست. اگر فکر می‌کنید در این مسیر به کمک نیاز دارید از یک مشاور کمک بگیرید.

شک نکنید که غرور یک بیماری است که حتی علائم فیزیکی داشته و ریشه‌ی عمیقی دارد. حس اعتماد بنفس سالم، آرامش و اطمینان، همگی تاثیرات بزرگی بر سلامت جسم و جان‌تان دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها