ایران مال متعلق به چه کسی است؟/ بانک آینده یا علی انصاری/ این پروژه چگونه مجوز گرفته است؟

نام پروژه ایران مال مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است و گزارش‌های متعددی درباره مالکان این پروژه مطرح است.

ایران مال متعلق به چه کسی است؟/ بانک آینده یا علی انصاری/ این پروژه چگونه مجوز گرفته است؟

به گزارش خبر فوری ، نام پروژه ایران مال مدتیست که بر سر زبان‌ها افتاده است. از نام مالکش گرفته تا بدهی این مجموعه تا حتی افتتاح مسجد این مجموعه. اما ایران مال کجاست و قصه‌هایش از کجا آغاز شده است؟

شاید در مرحله اول بهتر باشد بگوییم مالک این پروژه کیست؟
روایت رسمی‌ای که در این مورد وجود دارد از این قرار است که:

«شرکت مالک ایران مال در اختیار بانک آینده و سهامی عام است. این شرکت با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تاسیس شده است. بخشی از سهام، واگذار شده و بعد از بهره‌برداری از پروژه، سهام در بورس عرضه می‌شود و بانک آینده در نهایت از این مالکیت خارج خواهد شد.»

با این حساب باید بانک آینده و مدیرش جلال رسول اف را به عنوان شرکت سرمایه‌گذار اصلی پروژه مگامال ایران معرفی کنیم. بنابراین بانک آینده بعد از بهره‌برداری از پروژه، سهامش را در بورس عرضه می‌کند و از مالکیت آن خارج می‌شود. اگر در این سال‌ها پیگیر اخبار بانکی بوده باشید حتماً رسول ‌اف را باید به جا بیاورید. چون قبلاً مدیرعامل بانک تات، بانک دی و بانک اقتصاد نوین هم بوده. ولی اگر پیگیر اخبار بانکی نیستید حتماً اسم رسول‌اف در اخبار حواشی سینمایی این اواخر به گوش‌تان خورده. چون پسر جلال رسول‌ اف یعنی احسان رسول اف سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده یا بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس فیلم‌هایی مثل «کشتزارهای سپید»، «بمب؛ یک عاشقانه»، «کایه دوفیلم»، «سمفونی تولد»، «ناپدید» و «پرسه در شهر لاجوردی» بوده.

از طرفی دیگر مدیریت ایران مال به صورت هیات امنایی است. پس باید گفت مدیریت ایران مال مجلل در اختیار علاء الدین میرمحمدصادقی است، از بازاری‌های قدیم تهران معروف به حاج‌آقا علاء. میلیاردری که سال‌هاست در امور صنایع و معادن فعال است و عضو اتاق بازرگانی هم هست.

اما شخص دیگری که قبل‌تر نام او را در پیوند با ایران مال زیاد می‌شنیدیم علی انصاری بود. معروف به بیل گیتس ایران. مالک بازار موبایل ایران و بازار مبل ایران. کسی که یک‌تنه یافت‌آباد را دگرگون کرد تا الان شنیدن یافت‌آباد ناخودآگاه همه‌مان را به یاد مبل بیندازد. انصاری موسس بانک تات هم بوده و شاید به همین خاطر پروژه‌ی ایران مال در ابتدا «تات مال» خوانده می‌شد.

بدهی‌های میلیاردی

غیر از بحث مالکیت در این اثنا بحث بدهی مالی این مجموعه مطرح است، علی اعطا سخنگوی شورا می‌گوید، این مجموعه بدهی حدود ۳۰۰ میلیاردی دارد.
سخنگوی شورای شهر ر مورد تخلف ایران مال تهران گفت: جریمه نقدی ایران مال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که عمده تخلف ایران مال مربوط به حذف پارکینگ بوده است.

علی اعطا در نشست خبری در مورد تخلف ایران مال اظهار داشت: این پرونده بزرگ و قابل تأمل است و در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شد که با توجه به مقیاس و ابعاد پروژه بررسی آن هم زمان‌بر است؛ کار کارشناسی جدی انجام شده و رأی کمیسیون صادر و به‌زودی منتشر می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: جریمه نقدی ایران مال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: عمده تخلف ایران مال مربوط به حذف پارکینگ بوده که می‌توانست این تخلف یا منجر به تأمین پارکینگ یا جریمه شود که بر اساس ارزیابی کمیسیون به دلیل بزرگ بودن مجتمع ایران مال، رأی به جریمه نقدی شد و مقرر شد این میزان تأمین شود.

فارغ از این بحث مساله افتتاح مسجد این مجموعه و دعوت از آیت الله صدیقی برای اقامه نماز در این مجموعه بود که وی بالافاصله بعد از انتشار رسمی دعوت آن را نپذیرفت.

ایجاد اختلاف طبقاتی و نمود آن در جامعه اسلامی از دیگر مواردیست که این روزها با افتتاح این پروژه مطرح شده است، مساله ای که در ابتدا افرادی که به احداث چنین پروژههایی مجوز می‌دهند باید پاسخگوی آن باشند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هادی سلیمی
    0

    دست اقا علی انصاری درد نکنه هزاران کارگر ایرانی توایران مال کار می کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها