سرهنگ بخشنده در جمع خبرنگاران خبر داد

ظرفیت ناکافی پایتخت برای نگهداری از زنان معتاد متجاهر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از ظرفیت ناکافی پایتخت برای نگهداری از زنان معتاد متجاهر خبر داد.

ظرفیت ناکافی پایتخت برای نگهداری از زنان معتاد متجاهر

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرحی که در منطقه شوش، مولوی و هرندی اجرا شد، ۹۲ باب از منازل پلاک قرمز که سال‌ها در آن‌ها خرید و فروش و استعمال مواد مخدر صورت می‌گرفت، شناسایی شدند.

وی افزود: با توجه به طرح تفصیلی شهرداری، منازلی که پلمپ نشده‌اند تحت مالکیت شهرداری قرار گرفته و تخریب می‌شوند.

سرهنگ بخشنده گفت: چنانچه این منازل به همین حالت باقی بمانند و یا فک پلمپ شوند و ممکن است مافیایی که در پشت این ماجرا وجود دارند به این منازل مراجعه کنند و دوباره این منازل باز و مورد استفاده خرید و فروش موادمخدر قرار گیرند.

وی بیان کرد: پلیس در حال حاضر به صورت شبانه روزی در این مناطق حضور دارد و اجازه فک پلمپ را نخواهد داد، البته در حال حاضر 2 خانه با مجوز مقام قضایی فک پلمپ شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر مناطق مولوی، شوش و هرندی در وضعیت مناسبی قرار دارند، اما ما نگران این هستیم که چنانچه سازمان‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، دوباره به شرایط قبل برمی‌گردیم، چرا که پلیس دست تنهاست.

وی با بیان اینکه از شهر تهران ۱۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌ است، افزود: بیشتر این افراد در سنین ۲۴ هستند که در حال حاضر نیز در مراکز بازپروری مانند سروش و فشافویه و ... نگهداری می شوند.

سرهنگ بخشنده بیان کرد: وضعیت خوبی در زمینه مراکز بازپروری در تهران داریم، اما همچنان به ایجاد ظرفیت برای نگهداری از ۴ تا ۵ هزار نفر معتاد متجاهر نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما معتادان متجاهر منع پذیرش هستند که حدود یک هزار و 500 نفر از این معتادان به بیماری‌هایی از جمله ایدز، هپاتیت و مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی یا دارای سن زیاد و معلولیت جسمی-حرکتی هستند. چنانچه وضعیت این معتادان تعیین شود، تهران در وضعیت بسیار خوب و پاکی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در خصوص وضعیت معتادان متجاهر زن نیز گفت: در حال حاضر هیچ ظرفیت جدیدی برای زنان ایجاد نشده است و تنها ظرفیت برای ۹۹ نفر است. در حالی که ما یک هزار نفر در تهران برآورد کرده بودیم و بحث ایجاد ظرفیت برای زنان معتاد متجاهر بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: باید به سرعت مرکزی برای نگهداری این یک هزار زن در تهران ایجاد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها