سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرفوری خبر داد؛

آغاز مذاکرات دیپلماتیک وزارت خارجه با خریداران نفتی ایران/ اجازه نمی‌دهیم خواسته‎های آمریکا عملیاتی شود/ از مبادی مختلف برای فروش نفت خود اقدام می‎کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از آغاز مذاکرات دیپلماتیک وزارت خارجه کشورمان با کشورهای خریدار نفت ایران خبر داد.

آغاز مذاکرات دیپلماتیک وزارت خارجه با خریداران نفتی ایران/ اجازه نمی‌دهیم خواسته‎های آمریکا عملیاتی شود/ از مبادی مختلف برای فروش نفت خود اقدام می‎کنیم

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت نفتی ۵ کشور خریدار نفت ایران اظهار کرد: اینگونه تصمیمات و تعمیم رویکردهای یکجانبه به کشورهای دیگر خلاف موازین حقوق بین‌المللی است و تجربه نشان داده در عمل جمهوری اسلامی ایران متوقف نخواهد شد و می‌تواند راه‌هایی را پیدا کند که همکاری‌های اقتصادی خوداز جمله فروش نفت دنبال کند.

وی افزود: من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها اگرچه همه تلاش‌شان را برای ضربه زدن به ایران می‌کنند، ولی اینگونه اقدامات از نظر همه افکارعمومی در دنیا مغایر اصول انسان‌دوستانه است که مردم کشوری را از روابط اقتصادی محروم کنند و موانعی را ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد وزارت خارجه در مقطع فعلی تصریح کرد: رایزنی‌هایی از سوی ایران و ۵ کشور خریدار نفت ایران برای معافیت از این تحریم‌ها آغاز شده است ولی وزارت خارجه هم تلاش خواهد کرد تا مبانی ضدبشری چنین تصمیمات‌ آمریکا را هرچه بیشتر به افکارعمومی جهان تبیین کند.

نجفی خاطرنشان کرد: ما بدون شک تلاش خواهیم کرد تا از مبادی مختلف در جهت مقابله با این موضوع وارد عمل شویم و راهکارهای مدنظرمان را در راستای فروش نفت به کاربگیریم.

وی تاکید کرد: نفت جزء منابع اصلی ما برای تامین درآمدها و هزینه‌های جاری کشور است از این رو به طورحتم اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این تصمیم آمریکا امری لازم و ضروری است و همراهی همه نهادها را می‌طلبد که بتوانیم در مقابل این اقدام آمریکا نیز ایستادگی کنیم و بازهم روسیاهی برای دولتمردان آمریکایی باقی بماند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طی سال‎های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در موارد متعدد از سوی آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی مورد تحریم‎های ظالمانه قرار گرفته است ،ولی با اتکا به توان داخلی و همراهی مردم توانسته به اهداف مدنظر خود دست پیدا کند از این رو اگرچه تحریم‎های نفتی ایران از سوی دولت آمریکا رویکردی ظالمانه است و ممکن است ما را به سختی بیندازد ولی بدون شک در جهت تسلیم ایران در برابر خواسته‎های آمریکا تاثیری نخواهد داشت و سرنوشت اتفاقات و تحریم‎های گذشته را برای آمریکا تداعی خواهد کرد.

نجفی اظهار کرد: ایران بدون شک در برابر اقدام آمریکا در اعمال تحریم‎های نفتی علیه ایران سیاست سکوت را انتخاب نمی‎کند و ما تمام تلاش خود را از طریق قدرت دیپلماسی و مذاکره‎ برای مقابله با این اقدام آمریکا به کار می‎گیریم و سعی خواهیم کرد با مذاکره با کشورهای همسایه و خریداران نفت ایران قدرت‌ چانه‎زنی خود را بار دیگر به رخ آمریکا بکشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها