بازداشت راننده اتوبوس واژگون در لرستان

واژگونی اتوبوس زائران لرستانی هنگام برگشت از جمکران 4 زن و یک مرد را به کام مرگ کشاند.

بازداشت راننده اتوبوس واژگون در لرستان

حدود ساعت 9 شب یکشنبه اول اردیبهشت، این اتوبوس با 50 سرنشین در مسیر بازگشت از جمکران به لرستان بود که در 12 کیلومتری جاده بروجرد به دورود، پس از روستای داریاب واژگون شد. در پی این سانحه هولناک 5 نفر از سرنشینان کشته و 45 نفر نیز زخمی شدند.
زهره صفاری

سردار محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور در تشریح این حادثه به خبرنگار «ایران» گفت: «یک بار دیگر تردد اتوبوس‌های از رده خارج در مسیرهای جاده‌ای و نبود ضوابط کنترلی سبب بروز حادثه دلخراش و مرگ چند مسافر شد. از آنجا که راننده اتوبوس مجوزهای لازم برای تردد جاده‌ای را نداشته، برای جابه‌جایی مسافران خود شبانه و از مسیرهای فرعی تردد کرده که بعد از گذر از کوهدشت دچار سانحه شده است. این اتوبوس زیرنظر هیچ ارگان و شرکتی نبوده و مستقل عمل می‌کرده و راننده که بدون شک در زمان این سانحه خسته و خواب آلود بوده، مقصر اصلی تصادف به شمار رفته و در حال حاضر بازداشت شده است.»

حمیدی افزود: «همانطور که پیش‌تر نیز بارها اشاره کرده‌ایم برای تردد اتوبوس‌های فرسوده در محدوده‌های بین شهرها هیچ ضابطه‌ای نداریم. این اتوبوس‌ها پس از اینکه از چرخه جاده‌ای خارج می‌شود، به‌عنوان سرویس‌های درون شهری و گاهی بین شهری فعال شده و به‌عنوان سرویس‌های مدرسه یا اداری مشغول به کار می‌شوند و گاهی ترددهای بین شهری نیز انجام می‌دهند. اتوبوس‌های جاده‌ای باید دو راننده داشته باشد و علاوه بر تجهیزات جاده‌ای به سامانه‌های کنترل حداقلی نیز مجهز هستند و همین امر کنترل آنها را برای پلیس آسان‌تر می‌کند. امیدواریم ارگان‌های مربوطه هرچه زودتر ضوابطی برای این اتوبوس‌ها تعیین کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.»

مرتضی چغلوند، رئیس پلیس راه لرستان نیز در تشریح علت واژگونی این اتوبوس گفت: «براساس نظرات کارشناسی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده دلیل این سانحه دلخراش بوده است. اتوبوس واژگون شده ساخت سال 1388 بود و غیراستاندارد نبوده است. برای تعیین علت این حادثه یک تیم کارشناسی از نیروی انتظامی تهران برای بررسی حادثه واژگون شدن اتوبوس سر صحنه حاضر شد و تیم نظارتی از لرستان نیز در فرایند کارشناسی حاضر بودند.»
حال همه مصدومان خوب است

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: شرایط مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس زائران جمکران، پایدار است و مریض بدحالی نداریم. در این حادثه ۵ نفر جان خود را از دست داده و 45 نفر از سرنشینان نیز مجروح شدند. عملیات امدادرسانی به مجروحان این حادثه با اعزام 8 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس انجام شد و مسافران آسیب دیده به بیمارستان انتقال یافتند.

منبع: ایران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها