فلاحت‎پیشه در گفت‌وگوی مشروح با خبرفوری:

ایران تحت هیچ شرایطی کمتر از یک میلیون بشکه نفت نمی‌فروشد/ آمریکا قصد حمله داشته باشد، مقابله به مثل می‌کنیم/ منتظر چراغ سبز آمریکایی‎ها به ایران باشید

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی باتوجه به رویکردهای قانونی که وجود دارد کمتر از یک میلیون بشکه نفت نمی‎فروشد.

ایران تحت هیچ شرایطی کمتر از یک میلیون بشکه نفت نمی‌فروشد/ آمریکا قصد حمله داشته باشد، مقابله به مثل می‌کنیم/ منتظر چراغ سبز آمریکایی‎ها به ایران باشید

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت نفتی ایران اظهار کرد: تحت هیج شرایطی جمهوری اسلامی ایران باتوجه به رویکردهای قانونی که وجود دارد کمتر از یک میلیون بشکه نفت نمی‌فروشد.

وی افزود: تجربه ما در مقابله با تحریم و مناسبات دو جانبه‌ای که ایران دارد و هم عدم فعال بودن آمریکا در دنیای امروز سبب می‌شود تا ما حداقل فروش نفت موردنیازمان را برای توسعه کشور داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من این آخرین فشار آمریکایی‌ها به ایران است و ما قبلا هم از این دست تحریم‌ها را از سوی آمریکا مشاهده کردیم ولی نتیجه‌ای برای این کشور نداشته است.

ما توانسته‌ایم اثر نفت در بودجه را به ۵۰ درصد برسانیم و بودجه کشور از آمادگی صیانتی لازم برخوردار است و این آخرین تیر آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران بوده است

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: قبل از سال ۱۹۹۳ در حوزه تحریم‌ها، دغدغه تحریم بنزین برای کشورمان وجود داشت و در آن زمان آمریکایی‌ها ۱۵ بند ماده ۴۱ فصل هفتم منشور ملل متحد را در قالب ۶ قطعنامه برای تحریم ایران مطرح کرده بودند و همان زمان در جمهوری اسلامی ایران دغدغه تحریم بنزین وجود داشت در حالیکه در وضعیت فعلی کشور ما در زمینه بنزین به مرحله صادرات رسیده‌ایم و در زمینه‌های فرآورده‌های مختلف مثل پتروشیمی هم به این توان رسیده است.

وی تاکید کرد: ما توانسته‌ایم اثر نفت در بودجه را به ۵۰درصد برسانیم و بودجه کشور از آمادگی صیانتی لازم برخوردار است و این آخرین تیر آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌اش را به گونه‌ای پیش برده است که می‌تواند حداقل یک میلیون صادرات را داشته باشد ضمن اینکه استراتژی کلانی در کشور تعریف شده که نفت خام تبدیل به پالایش، پتروشیمی و دیگر محصولات شود و در آن موقع تحریم ایران اصلا غیرقابل اجرایی شدن است.

فلاحت‌پیشه اظهارکرد: الان نیازی که در بازار برای محصولات تولید نفت خام ایران وجود دارد نیازی غیرقابل تحریمی است از این رو ما معتقدیم که بعد از شرایطی که شکل گرفت این آمادگی در کشور وجود دارد که مقابله عملیاتی و توسعه‌ای با تحریم صورت گیرد.

وی افزود: آن چیزی که آمریکایی‎ها محاسبه نکرده بودند این است که فکر کردند ایرانی‎ها به صورت انفعالی با تحریم مقابله می‎کنند ولی واقعیت این است که سیاست کلی کشور مقابله فعال با تحریم‎ است یعنی آن بخش از نفت خامی که ما نمی‌توانیم صادر کنیم باید جذب پتروشیمی، نفت و سایر تولیدات انرژی در کشور شود و سود بهینه وارد کشور شود و این کاری است که در کشور شکل خواهد گرفت.

حتما باید تلاش کنیم شرایط تحریمی کنونی منجر به شکل‎گیری دوباره کانون‎های فسادی نشود که در گذشته بخشی از ثروت کشور را بلعیدند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید از 10 روز دیگر که آمریکایی‌ها معافیت‌هایشان را برمی‎دارند بعد از آن ناکارآمدی ابزارهای تحریمی آمریکا را ببینیم. آثار مقابله جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد شد ولی لازمه این موضوع این است که در کشور ما هرگونه اقدامی براساس اصل وحدت، مدیریت و به ویژه سلامت در مدیریت شکل گیرد و حتما باید تلاش کنیم شرایط تحریمی کنونی منجر به شکل‎گیری کانون‎های فساد نشود چراکه در گذشته این کانون‌های فساد بخشی از ثروت کشور را بلعیدند.

فلاحت‎پیشه خاطرنشان کرد: کانون‎های مقاومت اقتصادی باید در کشور شکل بگیرد و ما در مجلس شورای اسلامی در این راستا فعالیت لازم را انجام خواهیم داد و زمینه‎های قانونی لازم را فراهم می‎کنیم از این رو در دیداری که با رئیس مرکز پژوهش‎ها داشتیم قرار شد راهکارهای مشترکی که از لحاظ قانونی و نظارتی مجلس می‎تواند به دولت کمک کند در دستور کار قرار گیرد تا ما تحریم‎های آمریکایی‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی درباره ادعای عربستان و امارات درباره تامین نفت بازار به جای ایران گفت: واقعیت قضیه این است که امارات و عربستان باقی‎مانده نظام‎های موروثی هستند که الان بخشی عمده‌ای از این نظام‎ها در دنیای عرب دچار فروپاشی شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اساس بر ثبات و پایداری باشد کشورهایی چون ژاپن، چین، کره‌جنوبی و حتی اروپایی‌ها نمی‎توانند روی پایداری عربستان و امارات حساب کنند و نمی‎توانند پالایشگاه‎‏های خودشان را صرفا براساس نفت برخی از کشورهایی شکل دهند که این کشورها دچار بحران حاکمیتی هستند.

فلاحت‎پیشه افزود: عربستانی که در دو قسمت کشورش به دموکراسی رسیده و اماراتی که الان دچار مشکلات امنیتی جدی است و اولین نقص امنیتی که در منطقه شکل گیرد اقتصاد این کشور را بهم می‎زند قابل اعتماد نیستند، از این رو کشورهایی مثل چین، ژاپن و دیگران شاید در کوتاه مدت ملاحظاتی را در قبال آمریکا داشته باشند ولی به هیچ وجه پالایشگاه‌ها و صنعت خودشان را به منابع ناپایدار وصل نمی‎کنند.

پیش‎بینی ما این است که با شکست استراتژی ترامپ در قبال ایران ما در آینده نه چندان دور شاهد چراغ سبز آمریکایی‎ها به کشورمان خواهیم بود چون چاره دیگری برای آنها وجود نخواهد داشت

وی تصریح کرد: ایران توانسته است علی‌رغم اینکه در حوزه صادرات نفت با نوساناتی روبه رو بوده است مسیر توسعه خود حفظ کند و این نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران از راهکارهای لازم برای مقابله با وضعیت فعلی برخوردار است و ما اعتقاد داریم شرایط همیشه اینگونه نمی‎ماند و عصر افراطی‎گری به پایان می‎رسد و آمریکایی‎ها که آخرین تیر ترکشان تحریم نفتی است اگر از این موضوع نتیجه نگیرند حتما انتقادات در این کشور افزایش پیدا می‎کند به گونه‎ای که همین الان همه کمیسیون‎های اصلی در مجلس نمایندگان آمریکا مخالف مشی دولت ترامپ در قبال ایران به ویژه در شرایط بعد از برجام هستند و این موقعیت در سنا هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‎بینی ما این است که با شکست استراتژی ترامپ در قبال ایران ما در آینده نه چندان دور شاهد چراغ سبز آمریکایی‎ها به کشورمان خواهیم بود چون چاره دیگری برای آنها وجود نخواهد داشت.

فلاحت‎پیشه درباره اینکه اگر به ایران تعرض شود چه اقدامی از سوی کشورمان صورت می‎گیرد، تاکید کرد: در کشورمان براساس قانونی که در مجلس تصویب شد ما به دولت و دستگاه‎های نظامی کشور اجازه دادیم که هرگونه پیشگیری مقابل به مثل را در دستور کار داشته باشند روندی که در طول دوران بعد از جنگ تحمیلی رخ داده است و ما بهترین راهبردهای دفاعی را شکل دادیم و در این زمینه ما ایرانی‎ها نخبه هستیم.

وی گفت: به نظر من این طرحی که در دولت آمریکا تصویب شده است معنایش تعرض نظامی نیست و آمریکایی‎ها می‎دانند که در این میدان نمی‎توانند بازی کنند از این رو کماکمان سیاست‎شان تحریم ایران است ولی در این مدت کشورمان توانسته است با تدوام سازوکارهای داخلی در این مسیر موفق باشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سیدعلی حسینی
    0

    انشاالا این دفعه هم ازاین کرد نه عبور خواهیم کرد

  • Kasra1363
    0

    دست شما درد نکنه

  • آدم
    0

    خیلی راحت درمورد توان کشور درمورد تولید بنزین و پالایش نفت خام صحبت می کنند اما اشاره ای نشد که تلاش سپاه و خوداتکایی باعث شد که توان تولید بنزین را داشته باشیم. و تنها کاری که نمایندگان برای دفاع از سپاه انجام دادن پوشیدن لباس سپاه بود.و حمایت خود از سپاه رو منوط به همکاری یا دقیقتر اطاعت محض سپاه از خودشان کردند.

  • هادی
    0

    نه بابا!!!!

  • باستان شناس
    0

    ملت چقدر بدبخت است که بدبختهایی مانند فلاحت پیشه باید برایشان تصمیم بگیرند لعنت براین زندگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها