پیروزی در انتخابات مجلس نیازمند ائتلاف است/ باید نقاط ضعف جمنا شناسایی شود و بر اساس شرایط فعلی مکانیسم جدید شکل گیرد/ موتلفه در حال شناسایی افراد و شاخصه‌ها برای انتخابات است

حمیدرضا ترقی گفت: در همه دوره‌های انتخاباتی وضعیت به این شکل بوده که به اقتضای شرایط ائتلاف شکل می‌گرفته و نام‌گذاری و دارای گفتمان می‌شده، معمولاً هیچ یک از این نام‌گذاری‌ها یا سازماندهی‌ها برای چند دوره نبوده است.

پیروزی در انتخابات مجلس نیازمند ائتلاف است/ باید نقاط ضعف جمنا شناسایی شود و بر اساس شرایط فعلی مکانیسم جدید شکل گیرد/ موتلفه در حال شناسایی افراد و شاخصه‌ها برای انتخابات است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب متبوعش بیان کرد: مدت‌هاست که حزب کار خود را برای فعالیت‌های انتخاباتی شروع کرده و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده کار خود را پیش می‌برد.

او درباره اینکه حزب موتلفه اسلامی تصمیم دارد کار خود را مستقل پیش ببرد یا به اجماع یا ائتلاف با اکثریت اصولگرایان فکر می‌کند، گفت: کاری که مربوط به جمع و ائتلاف است در جای دیگری انجام می‌شود و به فعالیت خود حزب کاری ندارد. حزب باید کار خود را انجام دهد تا زمانی که قرار شود دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در ائتلاف مطرح کنند.

ترقی با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره حضور در فعالیت جمعی جریان اصولگرایی در حزب موتلفه گرفته نشده است، عنوان کرد: هنوز نه کسی حرفی زده و نه تصمیم جمعی‌ای در این رابطه گرفته شده است اما به هر حال حزب باید کار خود را انجام دهد؛ نیروهای خود را شناسایی کند، فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را انجام دهد و شناسایی و ارزیابی کند تا دستش پر باشد و وقتی جمع خواست تصمیم بگیرد پیشنهادهای جامع و کامل ارائه دهد.

او افزود: در صحبت‌های درون حزبی هنوز اصلاً این موضوع مطرح نشده که قرار است حزب مستقل عمل کند یا زیرمجموعه ائتلاف اصولگرایان باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد: باید این موضوع را هم در نظر داشت که انتخابات مجلس، انتخاباتی است که نوعاً بدون ائتلاف بعید است کسی بتواند توفیقی به دست آورد. از این رو قطعاً ائتلاف جمعی است که می‌تواند زمینه موفقیت را در انتخابات فراهم کند، اما به هر حال ما هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که راجع به این موضوع بحث کنیم. الان در مرحله بررسی نامزدها، شاخص‌ها و نیازهای نمایندگان مجلس هستیم.

ترقی درباره ادامه فعالیت جمنا گفت: در همه دوره‌های انتخاباتی وضعیت به این شکل بوده که به اقتضای شرایط سازماندهی و ائتلاف شکل می‌گرفته و نام‌گذاری و دارای گفتمان می‌شده است. معمولاً هیچ یک از این نام‌گذاری‌ها یا سازماندهی‌ها برای چند دوره نبوده و یک‌بارمصرف بوده است.

او ادامه داد: طبیعتاً آسیب‌شناسی‌ها و بررسی‌هایی هم که انجام شده وضعیت را به یک تصمیم کامل‌تر سوق می‌دهد و ضعف‌ها و نقاط‌ ضعف قبلی را برطرف می‌کند تا بتواند جوابگوی شرایط کنونی در کشور باشد.

ترقی با دفاع از عملکرد جمنا عنوان کرد: نمی‌توان گفت که جمنا در دوره گذشته موفق نبوده چون توانسته میزان قابل توجهی از آرا را جمع کند و بیشترین فراگیری را، آن هم در دوره دوم ریاست‌جمهوری که بی‌سابقه است، از آن خود کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید ضعف‌های جمنا بررسی و شناسایی شود تا براساس شرایط کنونی به یک تشکیلات و مکانیسم جدید برسیم.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها