سفر هیاتی از کره جنوبی به واشنگتن برای رایزنی درباره عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران

یک هیات کره‌ای هفته جاری به واشنگتن خواهد رفت تا با مقامات این کشور درباره تصمیم عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران برای کره جنوبی و هفت کشور دیگر که وارد کننده نفت ایران هستند مذاکره کند.

سفر هیاتی از کره جنوبی به واشنگتن برای رایزنی درباره عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که یک هیات از مقامات کره‌ای این هفته به واشنگتن خواهد رفت تا درباره تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت تحریم‌های نفتی ایران برای هشت کشوری که این معافیت‌های را دریافت می‌کردند رایزنی کند.

یونهاپ نوشت: این هیات که به ریاست یون کانگ هیون، معاون وزیر امور خارجه در روابط اقتصادی با همتایان آمریکایی خود دیدار خواهد کرد تا از جزئیات موضع آمریکا در رابطه با تصمیم خاتمه بخشیدن به معافیت از تحریم‌های نفتی ایران برای واردکنندگان نفت آن، باخبر شوند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی در این باره می‌نویسد: هدف ما این است که مشورت کنیم.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود در قالب آن‌چه کمپین فشار حداکثری خوانده می‌شود، اعلام کرد که معافیت‌های نفتی هشت کشور خریدار نفت ایران را تمدید نخواهد کرد.

در متن بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: دونالد ترامپ تصمیم گرفته است که معافیت‌های نفتی را که در اوایل ماه مهر منقضی می‌شود را تمدید نکند. این تصمیم برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران اتخاذ شده است تا نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین منبع درآمدش را از دست دهد.

دولت ترامپ و متحدانمان مصمم هستند تا کمپین فشار حداکثری علیه ایران را حفظ کنند و گسترش دهند تا فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور علیه آمریکا، شرکا و متحدانمان و صلح خاورمیانه پایان یابد. تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای خاتمه دادن به تمامی معافیت‌های نفتی ایران به ورود نام سپاه پاسداران به گروه‌های تروریستی آمریکا برمی‌گردد و نشانگر تعهد ایالات متحده برای براندازی شبکه ترور ایران و تغییر رفتارهای خصمانه این کشور است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها