دستگیری مدیران متخلف خراسان رضوی به آب و فاضلاب روستایی رسید

دستگیری مدیران متخلف در دستگاه های خراسان رضوی همچنان ادامه داشته و این بار نوبت به شرکت آب و فاضلاب روستایی رسید.

دستگیری مدیران متخلف خراسان رضوی به آب و فاضلاب روستایی رسید

دستگیری مدیران متخلف در خراسان رضوی که سال ۹۷ با بازداشت چندین مدیرکل و فرماندار همراه بود در سال جدید نیز ادامه داشته و در جدیدترین پرونده قضائی ۳ مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی به جرم اختلاس، ارتشاء و تصرف غیرقانونی اموال دولتی دستگیر شده‌اند.

ابتدای سال گذشته بود که خبر دستگیری یکی از اعضای شورای شهر مشهد منتشر شد و پس از آن مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس جهاد کشاورزی استان نیز به اتهام مسائل مالی و سو استفاده دستگیر شدند و رسیدگی به پرونده آنها در حال انجام است.

ماجرا به همین جا ختم نشد و فرماندار خواف نیز سال گذشته به دلیل مسائل مالی بازداشت شد و حالا نوبت به سازمان آب و فاضلاب روستایی رسیده تا برخی مدیرانش به دلیل موضوعات مالی بازداشت شوند.

صبح امروز روزنامه قدس در خبری اعلام کرد مدتی پیش اطلاعاتی به دست مقام قضائی در ناحیه ۲ دادسرای مشهد رسید که حاکی از تخلفات متعددی در یکی از نهادهای دولتی بود و با توجه به اهمیت ماجرا و اینکه در مستندات ارائه شده نام سه مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در میان بود، دستور تحقیق نامحسوس و فوری ماجرا به ضابطان قضائی داده شد.

اقدامات قضائی اولیه که منجر به جمع آوری مستندات کافی از تخلفات صورت گرفته توسط سه مدیر شد، چند روزی زمان برد و پس از جمع آوری ادله قضائی که گویای سو استفاده سه مدیر مذکور از منصب سازمانی بود، مشخص شد تمامی اطلاعات واصله به دستگاه قضائی صحیح بوده و مدیران متخلف دست به جرایمی نظیر اختلاس، ارتشاء و تصرف غیر قانونی اموال دولتی زده‌اند.

بر همین اساس هر سه متهم طی عملیاتی هماهنگ دستگیر و بازداشت شدند و پرونده جرایم آن‌ها به یکی از شعب بازپرسی در دادسرای ناحیه ۲ مشهد ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفت.

غیبت عضو شورای شهر در جلسات

بعد از بازداشت و تشکیل پرونده برای یک عضو شورای شهر مشهد که طبق اعلام داستانی با اتهاماتی از قبیل اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تحصیل مال نامشروع، ارتشاء، شروع به‌ارتشاء، تصدی بیش از یک شغل مواجه بوده وی دیگر در جلسات علنی شورا حضور نیافت.

در همین رابطه چندی قبل رئیس کمیسیون حقوقی شورا درباره علت غیبت این عضو شورا در جلسات گفته بود: این عضو شورا درخواست مرخصی داده و از طرفی هم نامه‌ای از دادگاه آمده است که باید جزئیات دقیق‌تر آن را از وی جویا شوید.

سید محسن حسینی پویا افزود بود: خاطرم نیست که آیا به طور دقیق واژه تعلیق در نامه آورده شده است یا خیر، اما فهوای آن، این است که فعلاً ایشان حق حضور در جلسات شورای شهر را ندارد تا زمانی که تکلیفش در دادگاه مشخص شود.

با وجود برگزاری یک جلسه دادگاه برای وی در آذر سال گذشته هنوز حکمی برای این عضو شورا صادر نشده است.

پرونده رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز به گفت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مرحله تحقیقات قرار دارد و هنوز پرونده وی به دادگاه نرفته است.

لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌های نظارتی

دستگیری چندین مدیر در رده‌های بالای استانی به جرم موضوعات مالی اگر چه با واکنش دستگاه قضائی مواجه شده و این افراد به دلیل ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند اما به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی درون سازمانی باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا شاهد وقوع اینگونه سو استفاده‌ها در آینده نباشیم.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها