قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۰۳

در حالی که تقویت شاخص ها در بازارهای بورس موجب تقویت اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۰۳

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 1273 دلار و 61 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.16 درصد افت داشت و به 1275 دلار و 50 سنت رسید.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سنگاپور گفت: «طلا در تلاش است تا خود را در سطح 1274 تا 1275 دلار حفظ کند.»

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز در نزدیکی بالاترین رقم های 9 ماه اخیر که در هفته قبل به ثبت رسیده بود در نوسان بود. تقویت شاخص ها در بازارهای برس موجب کم شدن جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری شده و قیمت فلز زرد بیش از 5 درصد نسبت به رقم های ثبت شده در ماه فوریه افت کرده است.

تفسیرهای مثبت تر از حد انتظار از آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا و چین نیز موجب شده تا نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی اندکی فروکش کند.

بالا گرفتن تنش های سیاسی بین ایران و آمریکا، و عدم تمدید معافیت های تحریمی ایران موجب شده تا قیمت نفت بالا برود و همین مسئله بر قیمت طلا نیز تا حدودی تاثیر مثبت گذاشته است. اما به گفته جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا: «این تاثیر مثبت به اندازه کافی قوی نبوده که بتواند احساس کلی حاکم بر بازار طلا را افزایشی نماید. در حال حاضر عواملی نظیر تقویت ارزش دلار و بالا رفتن شاخص ها در بازار بورس عوامل اصلی جهت دهنده به قیمت طلا در بازارهای جهانی هستند.»

شاخص ارزش دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم های سال 2019 که در اوایل ماه مارس به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها