برخی دموکرات‌ها به دنبال مهار درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ هستند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر رهبران حزب دموکرات در کنفرانسی با دموکراتهای مجلس نمایندگان تلاش کردند تا درخواست اسیتضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مهار کنند.

برخی دموکرات‌ها به دنبال مهار درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ هستند

آنها هشدار دادند که عجله در راستای استیضاح ترامپ پیش از تشخیص دقیق اقدامات نادرست کیفری، به حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ لطمه می‌زند.

الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان در این کنفرانس گفت: ما باید صحبتهای ویلیام بار، دادستان کل و رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه را بشنویم و ما باید گزارش اصلی و کامل و مدارک پیوست شده آن را ملاحظه کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این رئیس جمهور به این روند خود ادامه دهد.

اما قانون‌گذاران دموکرات در این جلسه این رویکرد را زیر سوال برده و تاکید کردند که در حال حاضر اسناد و مدارک بسیاری برای آغاز روند استیضاح وجود دارد.

وال دمینگز، یکی از اعضای کمیته قضائی مجلس نمایندگان که قبلاً به طور صریح درباره استیضاح ترامپ صحبت نکرده بود در جریان این کنفرانس گفت: به نظر من ما اسناد و مدارک زیادی در اختیار داریم که نشان می‌دهد رئیس جمهور صریحاً بسیاری از قوانین را نقض کرده است. این کاملاً مسخره و مضحک است، به نظر من ما اسناد و مدارک کافی برای پیش بردن استیضاح را در اختیار داریم.

شش تن از رهبران کمیته‌های مهم از جمله جرالد نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان، دموکراتها را از تلاش‌های نظارتی خود مطلع ساختند.

اما ماکسین واترز، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان اعلام کرد که همچنان موافق استیضاح ترامپ است.

یکی از قانونگزاران دموکرات در این کنفرانس گفت: ما جلساتی درخصوص گزارش رابرت مولر برگزار می‌کنیم که این جلسات، جلسات رسمی استیضاح نیستند. به نظر من این یک گزینه معقول است. من همچنین معتقدم هنگامی که مولر شهادت بدهد بزرگترین اتفاق تا به امروز در این زمینه رخ خواهد داد.

اما در جریان این جلسه پلوسی به دموکراتها تاکید کرد که آنها باید پیش از در نظر گرفتن استیضاح بر تحقیقات خود تمرکز کنند.

وی گفت: ما برای به دست آوردن و ارائه حقایق مجبور به متوصل شدن به ماده قانون‌های استیضاح نیسیتم. اگر این چیزی است که ما باید برای ادای مسئولیتمان به قانون اساسی انجام دهیم، اگر این جایی است که حقایق ما را می‌برد پس باید به همین راه ادامه دهیم.

گری کنولی، یکی دیگر از قانونگذاران دموکرات که جزو قانونگذارانی است که معتقد است گزارش مولر باعث شده آنها مسئله استیضاح را در نظر بگیرند پس از این جلسه گفت: با احتیاط پیش بروید اما پیش بروید.

اما برخی از قانون‌گذاران پیش‌ رو مسئله استیضاح را هدر دادن وقت خواندند. یکی از این قانونگذاران گفت: من به آن چه پلوسی می‌گوید اهمیت نمی‌دهم. این مسئله به پلوسی یا هیچ کس دیگری مربوط نمی‌شود، اگر تعداد کافی از ما احساس کنیم که این مسئله به نفع کشور است، رهبری یا با آن موافقت می‌کند یا آن را کنار می‌گذارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها