برگزاری انتخابات تناسبی برای نمایندگان مجلس مبهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم سلماس درباره انتخابات تناسبی گفت: برای برگزاری انتخابات تناسبی، نیاز به رفع ابهام است و این متن باید تشریح شود.

برگزاری انتخابات تناسبی برای نمایندگان مجلس مبهم است

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: اگر بحث تناسبی در انتخابات مجلس تصویب شود، بیش از نیمی از کاندیداها حذف می‌شوند و بر این اساس شهرستان‌های کوچک، بدون نماینده می‌مانند.

وی ادامه داد: این‌گونه برگزاری انتخابات که صرفاً از هر شهرستان، تعدادی به استان راه پیدا کنند و در نهایت تعدادی از آنان حذف شوند، باعث می‌شود که شهرهای کوچک دیده نشوند و بدون نماینده بمانند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: مطابق با این طرح، اگر برای مثال در شهرستانی سه نفر کاندیدا باشند، باید ۱۵ درصد آرا را کسب کنند تا به مرحله بالاتر بروند و در نهایت کسی که بالاترین رأی را آورد، منتخب مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اینکه متن قانون به صورت دقیق نوشته نشده و مطلب را برای نمایندگان تا حدودی مبهم کرده است، اظهار داشت: این متن باید به صورت دقیق تشریح شود، چرا که برای برگزاری انتخابات تناسبی، نیاز به رفع ابهام است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها