تابش: دست‌اندازی به طبیعت خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در دیدار خانواده‌های دکتر جزیره‌ای و دکتر عادلی چهره‌های ماندگار طبیعت، گفت که دست‌اندازی به طبیعت به ظاهر رام و ادا نکردن حق آن، طغیان و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

تابش: دست‌اندازی به طبیعت خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد

محمدرضا تابش با اشاره به دیدار خود با خانواده‌های دکتر جزیره‌ای و دکتر عادلی، چهره‌های ماندگار طبیعت در روز زمین پاک با تکریم از این اساتید که پاسداران دلسوز منابع طبیعی و محیط زیست کشور بودند، به ویژگی‌های علمی، اخلاقی و حسن سلوک و رفتار آنان با دانشجویان اشاره کرد و عشق به محیط زیست و وقت و همت خویش را وقف اعتلای طبیعت کردن را از مشخصه‌های بارز این اساتید تلاشگر دانست.

وی ثمره مکتب تربیتی امثال دکتر جزیره‌ای و دکتر عادلی را که آمیزه‌ای از علم و عمل و تعهد و سخت‌کوشی و معنویت و فضائل اخلاقی را به دانشجویان انتقال می‌داد، تربیت نسلی از مدیران دانست که زمین پاک را بستر فعالیت‌های همه جانبه بشری می‌دانند و در صیانت از طبیعت و جلوگیری از تخریب محیط زیست سر از پا نمی‌شناسند.

تابش عملی کردن شعار «زمین پاک» را در سایه اهتمام به آموزه‌های علمی و دینی و آموزش و برنامه‌ریزی مطلوب و جلب مشارکت عامه مردم عملی دانست و گفت: امیدواریم که دانشگاه‌های کشور به تربیت امثال این بزرگ مردان که زندگی خویش را صرف مبارزه برای حفظ محیط زیست کردند، همت گمارند و مدیران از حوادث اخیر همچون سیل‌های مخرب عبرت بیاموزند که دست‌اندازی به طبیعت به ظاهر رام و ادا نکردن حق آن، طغیان و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، در این دیدارها خانواده‌های مرحومان دکتر جزیره‌ای و دکتر عادلی صیانت هرچه بیشتر از طبیعت بر مبنای آموزه‌های علمی و مقابله با تخریب محیط زیست را انتظار خود از دولت و مجلس برشمردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها