توقیف سه فروند لنج با ۷ تن صید غیرمجاز در جزیره کیش

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از کشف نزدیک به ۷ تن ماهی غیرمجاز در آب‌های جزیره کیش خبر داد.

توقیف سه فروند لنج با ۷ تن صید غیرمجاز در جزیره کیش

سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: این سه شناور برای صید از تورهای ممنوعه ترال (منوفلامنت) که به قعر دریا فرستاده می‌شوند و تمامی موجودات دریایی را بنوعی جارو می‌کند، استفاده کرده بودند.

وی گفت: گشت ناو گروه دریابانی انتظامی کیش برابر وظیفه گشت زنی و حفاظت از ذخیردریایی و جلوگیری از صید غیرمجاز و مخرب و عنایت به ممنوعیت استفاده از تورهای ترال و منوفلامنت در آب‌های جزیره کیش، گفت: این نوع صید موجب تخریب زیستگاه ماهیان به ویژه مرجان‌ها شده و علاوه بر آن همه گونه‌های ماهی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: از این سه شناور بیش از ۷ تن انواع ماهی و ۱۶۰۰ متر تور ترال غیر مجاز کشف و ضبط شده و ۲۱ نفر هم دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت گونه‌های ماهیان در آب‌های خلیج فارس به دلیل صید بی رویه و غیرقانونی مناسب نیست و صیادان سایر مناطق به دلیل روش‌های پیشگیرانه در آب‌های محدوده استانی متأسفانه به سمت آب‌های کیش می آیند.

وی بیان داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۹ هزار و ۵۰۰ متر انواع تور غیر مجاز، ۱۴ شناور، ۸ و نیم تن انواع ماهی و ۷۰ صیاد متخلف کشف و دستگیر شدند.

سرهنگ جمالی در ادامه گفت، تشدید مجازات و وضع قوانین بازدارنده می‌تواند اهرم مناسب جهت برخورد با متخلفین در این حوزه خطیر و مهم محیط زیست دریایی باشد

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها