کاشت پسته در تهران در زمین پنج هزار هکتاری

فرماندار ورامین گفت: پنج هزار هکتار از اراضی ورامین را باغات پسته تشکیل می‌دهد.

کاشت پسته در تهران در زمین پنج هزار هکتاری

حسین کاغذلو عصر دوشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران واقع در شهرستان ورامین اظهار کرد: ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و همه ساله بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.

وی افزود: اگر محدودیت‌های منابع آبی وجود نداشت، محصولات بسیاری در ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین تولید می‌شد.

فرماندار ورامین اظهار کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران ظرفیت بالقوه‌ای در این شهرستان محسوب می‌شود، تا با انجام تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلف گیاهان زراعی و باغی بهترین نتیجه را عاید کشاورزان کند.

وی با بیان اینکه گذر از کشاورزی سنتی و حرکت به سمت کشاورزی علمی و صنعتی یکی از نیازهای شهرستان ورامین است، گفت: موضوع مهمی است که امروز در استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، کنترل دقیق و مکانیزه گلخانه‌ها و نیز استفاده از شیوه‌های نوین در کاشت، داشت و برداشت محصولات می‌توان مشاهده کرد.

کاغذلو افزود: ورامین به دلیل موقعیت مناسب آب و هوایی، محل مناسبی برای توسعه کشت پسته محسوب می‌شود و هم اکنون بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را باغات پسته تشکیل می‌دهند.

وی گفت: هر چند که محصول پسته شهرستان ورامین از کیفیتی مناسب برخوردار بوده و اکث ر محصولات باغات پسته ورامین صادر می‌شود، ولی با راه اندازی مرکز تحقیقات این محصول مهم می‌توان به کیفیت و میزان تولید بیشتری دست یافت.

فرماندار ورامین یکی از برنامه‌های دولت در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را توسعه کشت گلخانه‌ای اعلام کرد و افزود: کشت گلخانه‌ای باعث می‌شود تا در مصرف آب، کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی و نیز افزایش راندمان تولید مدیریت مناسبی انجام شود.

وی با اشاره به احداث بزرگترین دهکده گلخانه‌ای استان تهران در روستای حصار گلی ورامین گفت: استقرار صدها هکتار گلخانه که با توجه به مشوق‌های ارائه شده از سوی دولت، روز به روز به میزان آن افزوده می‌شود، انجام تحقیقات علمی در حوزه گیاهان گلخانه‌ای را الزام‌آور می‌کند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها