60 شرکت بزرگ آمریکایی سال گذشته مالیات ندادند

طی سال گذشته میلادی 60 شرکت بزرگ آمریکایی نظیر IBM نت فیلیکس، جنرال موتورز و شورون مالیات پرداخت نکردند.

60 شرکت بزرگ آمریکایی سال گذشته مالیات ندادند

طی سال جاری شاهد آن بودیم که حدود 60 شرکت بزرگ آمریکایی نظیر IBM نت فیلیکس، جنرال موتورز، شورون، آمازون، دلتاایرلاینز، کیندرمورگان، فرست انرژی و برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ مالیات بر درآمد پرداخت نکردند.

پس از آنکه انتشار یک گزارش نشان داد جس بزوس بنیانگذار شرکت آمازون آمریکا از خلاءهای قانونی استفاده کرده و دو سال هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند، مؤسسه سیاست‌های اقتصادی و مالیاتی آمریکا طی گزارشی تاکید کرده است که چندین شرکت دیگر آمریکایی نیز توانسته‌اند به صورت کاملا قانونی در سال 2018 هیچ مالیاتی پرداخت نکنند.

این شرکت‌ها شامل 60 شرکت بزرگ در حوزه‌های اقتصادی آمریکا از خرده فروشی تا شرکت‌های نفت و انرژی بوده‌اند. به عنوان مثال شرکت هواپیمایی دلتا علیرغم کسب 5 میلیارد سود هیچ مالیاتی به دولت آمریکا پرداخت نکرد.

شرکت نفتی بزرگ شورون و خودروسازی عظیم جنرال موتورز نیز هر کدام با درآمد 4 میلیارد دلار طی سال گذشته باز هم هیچ مالیاتی پرداخت نکردند.

این شرکت‌ها در مجموع در سال 2018 معادل 79 میلیارد دلار درآمد پیش از کسب مالیات داشتند و باید 16.4 میلیارد دلار مالیات می‌دادند.

دلیل اصلی خلاءهای قانونی ایجاد شده برای این شرکت‌ها تصویب و اجرای قانون کاهش مالیات‌ها و ایجاد اشتغال در سال 2017 است.

آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد نتیجه این قانون کاهش مداوم پرداخت مالیات از سوی شرکت‌ها در سال 2018 بوده است و دریافت مالیات بر درآمد از این شرکت‌ها 31 درصد کاهش یافته است که بسیار بیشتر از کاهش مالیات قابل انتظار در یک سال معمولی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها