دور زدن سنسور اثر انگشت گوشی Nokia 9 با یک بسته آدامس!

شرکت نوکیا تصمیم گرفت با ارائه بروزرسانی وضعیت سنسور اثر انگشت را بهبود بخشد ولی گویا این پچ کاملاً برعکس عمل کرده و وضعیت را بدتر از قبل کرده است.

دور زدن سنسور اثر انگشت گوشی Nokia 9 با یک بسته آدامس!

از همان ابتدای عرضه گوشی نوکیا 9 کاربران آن همواره به امنیت پایین و نحوه عملکرد و امنیت سنسور اثر انگشت این گوشی اعتراض داشتند. شرکت نوکیا تصمیم گرفت با ارائه بروزرسانی وضعیت این سنسور را بهبود بخشد ولی گویا این پچ کاملاً برعکس عمل کرده و وضعیت را بدتر از قبل کرده است.

در همین زمینه سه روز پیش آقای جوهو سارویکاس، مدیر تولید شرکت HMD Global، مالک برند نوکیا موبایل در پستی در حساب توئیتر خود اعلام کرد که این شرکت با ارائه بروزرسانی برای گوشی Nokia 9 PureView وضعیت آن را به مراتب بهتر از قبل خواهد کرد.

اما به نظر و همانطور که گفتیم این بروزرسانی نه تنها وضعیت را بهتر نکرده، حتی آن را بدتر و عملکردش را با امنیت کمتری همراه کرده است.

در این زمینه کاربران بسیار زیادی گزارش داده‌اند که دیگر هیچ امنیتی با استفاده از سنسور اثر انگشت روی گوشی خود ندارند. عمق فاجعه آنگاه نشان داده شده که کاربری نشان داده با هر چیزی، حتی با کف یک بسته آدامس هم می‌توان این سنسور را دور زد و گوشی به طور اشتباه، آن را به عنوان اثر انگشت کاربر تشخیص می‌دهد.


به هر حال ما هم مانند شما منتظر واکنش رسمی نوکیا در این زمینه هستیم تا ببینیم چه بلایی بر سر سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایشگر این گوشی آمده است.

این سنسور ساختار اولترا سونیک و بسیار شبیه به دیگر گوشی‌های هم‌رده خود با این قابلیت دارد ولی گویا در نحوه عملکرد خود نیاز به بازبینی جدی دارد.

در این حالت اگر شما دوستان صاحب گوشی Nokia 9 PureView هستید پیشنهاد می‌کنیم تا زمان عرضه یک بروزرسانی کاربردی و مفید، به صورت کامل استفاده از این سنسور را متوقف کرده و تنها از رمز عبورهای عددی و یا الگو استفاده کنید تا دچار مشکلات امنیتی و حوادث پیش‌بینی نشده نشوید.

منبع: شهر سخت افزار

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها