حراج یکی از خاص‌ترین نسخه‌های بی‌ام‌و سری ۵ +تصاویر

یک نسخه نایاب از بی‌ام‌و سری ۵ با موتور ۸ سیلندر و گیربکس ۶ دنده دستی به فروش می‌رسد.

حراج یکی از خاص‌ترین نسخه‌های بی‌ام‌و سری ۵ +تصاویر

سری ۵ بی‌ام‌و یکی از پرطرفدار‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت به فروش می‌رسد. این خودرو با حفظ اعتدال میان ویژگی‌های اسپرت سری ۳ و ویژگی‌های لوکس سری ۷ با قیمتی مناسب، گزینه اول مشتریان این کلاس از خودرو‌های لوکس و اسپرت به شمار می‌رود. سری ۵ در نسخه‌های سدان (چهار درب) و استیشن (پنج درب) در بازار جهانی همواره فروش خوبی را تجربه کرده است و نسل پنجم آن (دو نسل قبل از نسل کنونی) با کد اتاق E60 و E61 از جمله پرطرفدار‌ترین نسل‌های این خودروی محبوب محسوب می‌شود.

حال به تازگی یک نسخه خاص از بی‌ام‌و سری ۵ استیشن E61 با موتور ۸ سیلندر V شکل و گیربکس ۶ دنده دستی با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است. نکته‌ای که این خودرو را متمایز از دیگر سری ۵‌های هم دوره‌ای خود می‌کند، استفاده از گیربکس دستی آن هم برای یک موتور ۸ سیلندر قدرتمند است.

البته این نسخه از سری ۵ قوی‌ترین نسخه آن به‌شمار نمی‌رود و در آن زمان با پرداخت مبلغی بیشتر امکان سفارش مدل M5 با موتور ۱۰ سیلندر V شکل را نیز داشتید. اما موتور ۸ سیلندر مذکور بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ بر روی محصولات بی‌ام‌و مورد استفاده قرار می‌گرفت. توان این پیشرانه به ۵۲۳ اسب‌بخار می‌رسد که حتی امروز نیز توان بالایی به شمار می‌رود.

این خودروی خاص که مجهز به سیستم تعلیق اسپرت آلومینیومی با امکان تنظیم ارتفاع بخش پشتی خودرو توسط تعلیق بادی است، سواری نرم و راحتی را در کنار فضای بسیار زیاد برای حمل بار در کنار ۵ سرنشین ارائه می‌کند. این سری ۵ خاص به جز موارد ذکر شده شامل تغییراتی در بخش فنی نیز شده است. تغییراتی همچون جایگزینی سیستم چهار‌چرخ متحرکت بی‌ام‎و با سیستم تک دیفرانسیل عقب و تغییر اکسل‌ها به همراه نصب رینگ‌های مدل 545i که سواری و ظاهر خودرو را اسپرت‌تر کرده است.

در سوی دیگر ترکیب گیربکس ۶ سرعته دستی با موتور ۸ سیلندر نیرومند یک سواری اسپرت و داینامیک را به راننده و سرنشینان عرضه می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها