ثبت سیر همدان باید توسط جهاد کشاورزی پیگیری شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: میراث فرهنگی متولی میراث فرهنگی است و بحث ثبت سیر همدان باید در جهاد کشاورزی پیگیری شود البته میراث فرهنگی نیز در تکمیل پرونده آن مشارکت می‌کند.

ثبت سیر همدان باید توسط جهاد کشاورزی پیگیری شود

علی خاکسار بعد از ظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان، اظهار داشت: همدان در سال گذشته رویدادهای اثرگذاری در حوزه بین‌المللی برزگار کرد که موجب رشد جایگاه و تغییر روند نگاه‌ها به همدان شد؛ این موارد موجب افزایش انتظارات از همدان شد.

وی با اشاره به آمادگی برای رشد چند برابری ورود گردشگران در نوروز 98، بیان کرد: تا 4 فروردین ماه رشد خوبی داشتیم و سیل ویرانگر در شیراز و هشدارهای مدیریت بحران در کشور و همدان موضوع گردشگری را تحت‌الشعاع قرار داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: هشدارهای مدیریت بحران در خصوص سفر نکردن به شهرهای غربی و شمال غربی و کاهش مسافران عبوری نیز دو آسیب جدی به بحث گردشگری در همدان بود.

وی با تأکید بر اینکه انتظارات در نوروز امسال برآورده نشد اما کاهش زیادی در بحث ورود گردشگر نداشتیم، بیان کرد: با کمک ارشاد و شهرداری آمادگی اجرای برنامه‌های فرهنگی را داشتیم؛ 76 نوروزگاه در روستاهای هدف گردشگری همدان با 520 برنامه با کیفیت پیش‌بینی شده بود که به دلیل شدت بارش‌ها تعدادی از این برنامه‌ها منحل شد.

خاکسار با اشاره به تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی بر اساس تجارب سنوات گذشته، افزود: این کمیته در نوروز فعال بود و انعکاس خوبی از اقدامات و خدمات ارائه شده و عملکرد ستاد با حضور خبرنگاران مجرب داشتیم که این امر یکی از نقاط قوت بود.

وی در خصوص درخواست معاون فرماندار مبنی بر ثبت جهانی سیر همدان، نیز عنوان کرد: میراث فرهنگی متولی میراث فرهنگی است و این بحث باید در جهاد کشاورزی پیگیری شود البته میراث فرهنگی نیز در تکمیل پرونده آن مشارکت می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها