قیمت نان به زودی مشخص می‌شود/ اجبار به فروش نان کنجددار تخلف است

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: اتحادیه آنالیز قیمت و درخواست‌های خود را به دولت ارائه داده و به زودی با جلساتی که برگزار می‌شود، قیمت نان تعیین تکلیف خواهد شد. 

قیمت نان به زودی مشخص می‌شود/ اجبار به فروش نان کنجددار تخلف است

نان جزو قوت قالب بیشتر مردم به ویژه خانوار‌های با درآمد ضعیف و متوسط است که سهم زیادی در سفره خانواده‌ها دارد به همین دلیل دولت در نرخ گذاری آن حساسیت زیادی به خرج می‌دهد و از سال ۹۳ تغییری در قیمت‌ها اعمال نکرده است.

هرچند نباید فراموش کرد که در سال ۹۶ قیمت نان با افزایش ۱۵ درصدی روبه رو شد، اما بلافاصله با دخالت رئیس جمهور این افزایش قیمت ملغی شد و به قیمت‌های گذشته برگشت.

افزایش نیافتن قیمت نان موجب انتقاد نانوایان واقع شد، اما نتوانستند تغییری در قیمت نان ایجاد کنند.

در سال ۹۷ نیز این رویه اعمال شد و تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشد و مجددا فعالان این صنف زمزمه افزایش قیمت سر دادند تا شاید بتوانند مسئولان را مجاب به تغییر قیمت کنند، فعالان این صنف معتقد بودن به دلیل افزایش هزینه‌ها از جمله دستمزد، بیمه و مالیات باید قیمت نان افزایش یابد، اما راه به جایی نبردند و دولت با این موضوع موافقت نکرد بنابراین برخی از نانوایی‌ها تصمیم گرفتند برای جبران هزینه‌ها دست به اقدامات دیگری بزنند از کاهش وزن نان گرفته تا فروش اجباری نان کنجد دار با قیمت بالاتر به مشتریان از جمله این اقدامات است.

سرکشی از نانوایی‌های سطح شهر نشان می‌دهد که برخلاف گذشته که نان کنجد دار فقط با سفارش مشتری پخت می‌شد. اکنون در برخی از نانوایی‌ها ماجرا وارونه شده است و برخی نانواها اقدام به پخت نان کنجد دار با قیمت بیشتر می‌کنند و از پخت نان ساده سر باز می‌زنند و اگر مشتری خواهان خرید نان ساده باشد باید زمان بیشتری را در صف بگذارند.

بیژن مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در این باره گفت: بیش از چهار سال است که قیمت نان تغییری نکرده و نانوایان با توجه به افزایش هزینه‌ها تحت فشار قرار دارند.

وی افزود: واحد‌های آزادپز شامل قیمت گذاری نیستد و با توجه به افزایش قیمت آب و برق و سایر هزینه ها، قیمت خود را افزایش دادند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با بیان اینکه در حال حاضر واحد‌های دولتی پز مشکل دارند و فقط قیمت آرد آن‌ها ثابت مانده است، خاطرنشان کرد: برخی از این واحد‌ها در گذشته با قیمت کمتر کنجد را خریداری می‌کردند تا با استفاده از آن کمی از هزینه‌ها را جبران کنند اما، اکنون قیمت کنجد هم برای آن‌ها صرف نمی‌کنند و متضرر می‌شوند.

مقدم تاکید کرد: واحد‌های نانوایی نمی‌توانند به اجبار مشتری را وادار به خرید نان کنجد دار کنند و این کار تخلف محسوب شده و اتحادیه با آن برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: اتحادیه آنالیز قیمت و درخواست‌های خود را به دولت ارائه داده و به زودی با جلساتی که برگزار می‌شود، قیمت نان تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها