سیلاب ۴۴۲ میلیارد تومان خسارت در کرمان بر جا گذاشت

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان میزان خسارت برآورد شده ناشی از سیلاب در استان کرمان را ۴۴۲ میلیارد تومان ذکر کرد.

سیلاب ۴۴۲ میلیارد تومان خسارت در کرمان بر جا گذاشت

مجید سعیدی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمان بیان داشت: از ابتدای امسال درگیر بارندگی‌ها متعددی بودیم و با توجه به اخطارهای هواشناسی طی جلسات متعددی که در شورای مدیریت بحران برگزار شد در هشت جلسه، ۷۶ مصوبه تصویب کردیم.

وی افزود: بارندگی‌ها، کمک به شهرستان حمیدیه، ایجاد سیل بند شرقی استان و در نهایت هجوم ملخ‌های دریایی مهم‌ترین موضوعات این جلسات هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: اوج بارش‌ها طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ فروردین ماه بود که خوشبختانه با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها و اقدامات انجام شده خسارت چشمگیری نداشتیم.

سعیدی با اشاره به خسارت‌های وارده در اثر بارندگی‌های اخیر یادآور شد: در بارندگی چند روز گذشته و با توجه به شدت این بارندگی‌ها در برخی نقاط استان شاهد قطع راه ۲۲۵ روستا بودیم. همچنین پنج روستا تخلیه شد، ۱۶ روستا مورد تهدید جدی قرار گرفت، پنج روستا دچار آبگرفتگی شد و آب ۷۵ روستا قطع شد؛ رانش زمین در دو روستا رخ داد و ۹ راه اصلی روستا بسته شد.

سعیدی ابراز داشت: در کل استان کرمان ۴۴۲ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، ابنیه تاریخی، راه‌ها، زیر ساخت‌ها، مدارس، خانه‌های روستایی و شهری و ادارات استان وارد شده است.

وی گفت: خوشبختانه سیلاب‌های اخیر به دلیل پیش‌بینی که از قبل شده بود خسارات جانی در بر نداشت اما بارندگی مربوط به ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه حدود ۴۰ هزار میلیون ریال خسارت به استان وارد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: در رابطه با اقدامات مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب ایمن سازی پل‌ها، رفع تصرف بستر رودخانه و … در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در خصوص بسیج امکانات بسیار خوب عمل کردیم و همدلی و همیاری خوبی بین مردم و مسولان شکل گرفت.

سعیدی یادآور شد: کمک‌هایی به گلستان، لرستان و حمیدیه داشتیم؛ نزدیک به ۱۴۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در خوزستان مستقر شد که ۷۷ دستگاه تنها در حمیدیه فعالیت داشت و بیش از ۶۰ نفر از مسئولان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف در حمیدیه حضور داشتند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها