تصویب طرح جبران خسارت سیل کمک خوبی برای بازسازی مناطق خواهد بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح دوفوریتی جبران خسارت سیل در مجلس، کمک خوبی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خواهد بود.

تصویب طرح جبران خسارت سیل کمک خوبی برای بازسازی مناطق خواهد بود

محمود صادقی ظهر امروز دوشنبه در نشست با اعضای شوراهای شهر لرستان با اشاره به اینکه مقابله با بحران مراحل خود را دارد، اظهار داشت: در مورد سیل اخیر در بخش پیشگیری چندان اقدامی نکردیم، مرحله مقابله تمام شد و الان در مرحله بازسازی هستیم.

وی با بیان اینکه یک بسیج ملی صورت گرفت و همه نیروها در صحنه کمک رسانی حاضر شدند، تصریح کرد: پیش از این سفری به لرستان داشتیم و پیرامون تنش آبی در این استان بحث شد و بسیاری از شهرهای استان دارای تنش آبی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در آن سفر پروژه قم رود را رفتیم بازدید کردیم که در بازدید از آن چیزی که مشاهده کردم گفتم سهم استان چه می‌شود و گفتند چند پروژه فرعی سهم لرستان است اما هرچه گشتیم پروژه‌ها را پیدا نکردیم، افزود: پروژه اصلی اجرا شده اما پروژه‌های فرعی اجرا نشده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طرح دوفوریتی مجلس برای جبران خسارات سیل پیش بینی شده از محل صندوق توسعه تا سقف دو میلیارد یورو اعتبار جبران خسارات سیل اختصاص یابد، یادآور شد: همچنین تا سقف معادل ریالی ۵۹۲ میلیون یورو از محل کاهش ۳۰ درصد از منابع بند «ه» بصره ۴ قانون بودجه ۱۳۹۸ و در بخش مشارکت‌های ارزی و ریالی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بازسازی منازل پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: اگر این طرح تصویب شود می‌تواند کمک خوبی به دولت برای بازسازی مناطق سیل زده کند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها