رفیق‌دوست:‌ انتصاب سلامی ربطی به فشارهای اخیر علیه سپاه ندارد

اولین وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید انتصاب سرلشکر حسین سلامی به سمت فرمانده کل سپاه، ارتباطی با تروریست خواندن این نهاد نظامی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا ندارد.

رفیق‌دوست:‌ انتصاب سلامی ربطی به فشارهای اخیر علیه سپاه ندارد

محسن رفیق‌دوست درباره انتخاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار می‌کند: آقای سلامی 10 سال قائم‌مقام سپاه بوده، بنابراین ایشان بهترین فرد برای جایگزینی فرمانده سپاه است؛ چرا که 10 سال در کنار فرماندهش کار کرده و سفارش‌های مقام معظم رهبری هم همیشه همراه ایشان و آقای جعفری بوده است.


او می‌افزاید: آقای سلامی هم خوش‌سابقه است و هم در همه این سال‌‌ها در رده‌‌های مختلف کار کرده است. من هیچ نکته منفی‌ای از ایشان نشنیده‌ام.

رفیق‌دوست در واکنش به برخی اظهارنظرها که انتصاب فرمانده جدید سپاه را واکنشی به تروریست خواندن سپاه می‌دانند می‌گوید: این انتصاب هیچ ربطی به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا ندارد. معمولاً رهبر معظم انقلاب در تاریخ‌های معینی فرماندهان را عوض می‌کنند. اکنون هم زمان انتصاب فرمانده جدید فرا رسیده بود که این کار انجام شد.

او با تأکید بر اینکه سپاه در جایگاه واقعی خود بود، هست و خواهد بود، تأکید می‌کند: تا امروز سپاه به افکار عمومی خوب پاسخ داده و هر جایی که ملت نیاز داشتند، مردانه به میدان آمده است. امیدوارم آقای سلامی هم در این کار موفق باشند.

یکم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده معظم کل قوا در حکمی با قدردانی از خدمات سرلشکر محمدعلی جعفری در فرماندهی سپاه، سرتیپ حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه منصوب کردند.

در حکم انتصاب حسین سلامی، رهبر انقلاب اسلامی دلیل تغییر فرمانده سپاه پاسداران را «ابراز ضرورت جابجایی در فرماندهی سپاه» از سوی سرلشکر جعفری عنوان ‌کرده‌اند. بر این اساس برخی در فضای مجازی این ضرورت تغییر را به اقدام خصمانه آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست ترویستی خود ربط دادند.

این در حالی است که طبق تقویم، و قبل از این اقدام آمریکا، برخی تغییر فرمانده سپاه را در سال 98 پیش‌بینی کرده بودند. دومین حکم 5 ساله رهبر انقلاب برای سرلشکر محمدعلی جعفری سال 96 به پایان رسیده بود و طبق رسم نانوشته باید دو سال پیش جانشین او انتخاب می‌شد. او که بعد از محسن رضایی تا کنون طولانی‌ترین دوره فرماندهی سپاه را داشته، همان سال در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، از تمدید موقت حکم فرماندهی خود بر سپاه پاسداران خبر داده بود. برخی پیش‌بینی‌ها از تغییر فرمانده سپاه تا پایان سال 98 حکایت داشت. پیش‌بینی‌هایی که درست از آب درآمد و یکم اردیبهشت ماه سلامی جانشین جعفری شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ملت
    0

    شما فعلا بفکر درامدت و ماشین لکسوست باش البته مردم ودوسیله قرار دادن نتیجه اش همین میشه تا بهترین و لاکچری ترین زندگی ها مال امثال شماها باشه

  • ایرانی
    0

    کسی دیگه ای نبود اظهار نظر کنه این اقای نجومی بگیر حرفاش خریداری نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها