بیل گیتس، دومین میلیاردر جهان

با توجه به افزایش سهام مایکروسافت در هفته جاری، ارزش خالص دارایی بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، به ۱۰۰میلیارد دلار رسید.

بیل گیتس، دومین میلیاردر جهان

ارزش خالص دارایی بیل گیتس، موسس شرکتمایکروسافت در هفته جاری، 100میلیارد دلار گزارش شد. او در حال حاضر، دومین فرد ثروتمند جهان است.

بر اساس رتبه‌بندی فوربز، در خصوص میلیاردرهای جهان، جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون، با ارزش خالص دارایی 153.2میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار گرفت. اما به زودی وی، در پی طلاقش، 35میلیارد دلار از دارایی خود، و یک چهارم سهام شرکت آمازون را از دست خواهد داد.

گیتس، ثروت خود را از طریق شرکت کامپیوتری مایکروسافت، که آن را در سال 1975 به کمک پاول آلن تاسیس کرد، به دست آورد. وی اکنون، از طرق گوناگون ثروت خود را گسترش می‌دهد؛ در حال حاضر، کمتر از 12.5درصد از ارزش خالص دارایی خود را از طریق شرکت مایکروسافت به دست می‌آورد. اکثریت دارایی او از سهام‌های وی در شرکت‌های Cascade و Berkshire Hathaway می‌آید.

افزایش ارزش سهام مایکروسافت همراه با عملکردی جامع دیگر سرمایه‌گذاری‌های گیتس، کافی بود تا ثروت وی را، در شانزدهم آوریل، به 100میلیارد دلار برساند.

در سال 2010، گیتس و بافت، مرکز خیریه‌ای را ایجاد کردند که در آن افراد با درآمد بالا را متقاعد می‌سازند تا حداقل نیمی از دارایی‌های خود را در طول زندگی یا پس از مرگشان، به خیریه اهددا کنند. تاکنون حدود 200نفر، به این خیریه ملحق شده‌اند.

گیتس تا کنون حدود 35میلیارد دلار به خیریه اهدا کرده است، که عمده آن به موسسه خیریه که به نام خودش و همسرش، ملیندا گیتس نام‌گذاری شده است و در زمینه ریشه‌کنی بین‌المللی فلج اطفال فعالیت می‌کند، تعلق گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها