دستگیری کلاهبردار حرفه ای با 200 شاکی

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی که با کپی کارت های بانکی ، اقدام به کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد .

دستگیری کلاهبردار حرفه ای با 200 شاکی

سرهنگ "تورج کاظمی " در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی ارجاع پرونده های متعدد کلاهبرداری از کارت های بانکی و تخلیه حساب مال باختگان ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت .

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت : در بررسی پرینت حساب بانکی مال باختگان محرز شد که برداشت از حساب بانکی آن ها پس از خرید از راننده یک دستگاه خودور وانت" دوره گرد یا دست فروش" در غرب پایتخت صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با پایش های اطلاعاتی، ماموران موفق شدند سرنخ هایی از کلاهبرداری توسط یکی از مجرمان حرفه ای که قبلا در استان های البرز و شهرهای کرج ، قم ، دماوند ، پردیس ، مارلیک ، اندیشه و ... دستگیر شده بود به دست بیاورند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تصویری از چهره متهم در اختیار مال باختگان قرار گرفت و آنها کلاهبردار را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: در پایش های اطلاعاتی مخفیگاه متهم در شمال کشور شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

سرهنگ کاظمی عنوان کرد: بلافاصله ماموران با دریافت نیابت قضائی به شهر مورد نظر اعزام و ضمن دستگیری متهم در مخفیگاهش در بازرسی از محل موفق به کشف چندین دستگاه پوز شدند که وی با نصب اسکیمر بر روی آن ها اقدام به کپی مشخصات کارت بانکی خریداران می کرد.

رئیس پلیس فتا گفت: متهم در بازجویی های انجام شده عنوان داشت که در زمان حضورش در شهر تهران ، با استفاده از مدارک شناسایی مجعول در مسافرخانه ­های مختلف شهر سکونت می کرده و در پوشش "دست فروشی" و "دوره گردی" به مناطق مختلف شهر بویژه مناطق غرب تهران مراجعه و به بهانه دست فروشی، با کپی کردن کارت های عابر بانک مشتریان و با استفاده از رمز کارت عابربانک شان که در موقع خرید مال باختگان در اختیار وی قرار می دادند، اقدام به برداشت از حساب های آنها کرده است.

سرهنگ کاظمی با بیان این که متهم با این شیوه اقدام به 3 میلیارد ریال کلاهبرداری از حساب های بانکی کرده است، تصریح کرد : تاکنون 200 شاکی شناسایی شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها