قبل از خرید حیوان خانگی این سوالات را از خود بپرسید

این روزها بسیاری از افراد دوست دارند حیوان خانگی داشته باشند.

قبل از خرید حیوان خانگی این سوالات را از خود بپرسید

درواقع از پرنده های کوچک و خوش آواز تا گربه های ملوس می توانند برای خرید گزینه های مناسبی باشند اما واقعیت نگهداری از حیوان خانگی به اندازه دورنمای آن جذاب نیست. نگهداری از گربه یا دیگر حیوانات خانگی می تواند بسیار ساده یا بسیار سخت باشد اما پیش از این که یک حیوان خانگی بخرید بهتر است این سوالات را از خود بپرسید:

آیا خانه من فضای کافی دارد؟

بسیاری از افراد اصلا به این نکته توجه ندارند که حتی خرید پرنده در قفس هم نیاز به فضا دارد. برای مثال پرنده ها نیاز به هواخوری، منظره مناسب یا تهویه هوا دارند. بنابراین پیش از تصمیم گرفتن واقع بین باشید و دقت کنید که اصلا خانه شما برای پذیرش حیوان خانگی فضای کافی دارد یا خیر.

آلرژی و بیماری خاصی رخ نمی دهد؟

بسیاری از افراد بدون آن که بدانند نسبت به مو، بزاق یا پرهای حیوانات مختلف الرژی دارند. بنابراین بهتر است پیش از خرید حیوان خانگی با پزشک عمومی و دامپزشک مشورت کنید و مطمئن شوید قرار نیست مشکل خاصی برایتان رخ دهد.

بقیه اعضای خانواده و همسایه ها چه نظری دارند؟

اگر تنها زندگی می کنید شرایط کمی ساده تر است اما وقتی با خانواده هستید باید مطمئن باشید بقیه هم می خواهند با خرید شما کنار بیایند. درواقع سر و صدا و بهداشت حیوان خانگی می تواند برای برخی اعضای خانواده در حکم شکنجه باشد. افزون بر این حتی یک طوطی هم می تواند همسایه ها را شاکی کند. سعی کنید پیش از خرید حیوانات خانگی آستانه تحمل همسایه ها را بررسی کنید تا بعدها با مشکلات آپارتمانی رو به رو نشوید.

از پس هزینه ها بر می آیید؟

بسیاری از افرادی که قصد خرید حیوان خانگی دارند از هزینه های نگهداری حیوانات اطلاعات درستی ندارند. اما فراموش نکنید که هزینه پزشک، واکسن ها و داروهای حیوانات خانگی به اضافه خوراکشان چندان ارزان نیست و نگهداری از حیوان خانگی خرج و مخارج قابل توجهی دارد.

آیا حیوان منتخب خود را می شناسید؟

این بسیار مهم است که حیوان منتخب خود را بشناسید، بدانید در روز باید چه قدر از وقت خود را برای حیوانتان بگذارید تا افسرده و عصبی نشود. بررسی کنید که اساسا این حیوان با روحیات شما سازگار است یا خیر و بسیاری از موارد مشابه.

منبع: انتخاب

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها