علم‌الهدی: نسل تحصیلکرده جدایی اجتماع از سیاست را دور از فرض می‌داند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نسل تحصیلکرده ما جدایی اجتماع از سیاست را دور از فرض می‌داند در حالی که در قدیم تنها کسانی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاه بودند که از این طریق معیشتشان را می‌گذراندند.

علم‌الهدی: نسل تحصیلکرده جدایی اجتماع از سیاست را دور از فرض می‌داند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در شب آخر از سلسله جشن‌های نیمه شعبان در کانون خیمه‌الانتظار اظهار کرد: باورمندی نسبت به امام زمان(عج) تمام مبانی فکری ما را در مسائل اجتماعی سیاسی شکل می‌دهد.

وی تاکید کرد: نسل تحصیلکرده ما جدایی اجتماع از سیاست را دور از فرض می‌داند؛ در حالی که در قدیم تنها کسانی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاه بودند که از این طریق معیشت را می‌گذراندند. این موضوع باعث بی‌بصیرتی مردم می‌شد و یک دکتر، تاجر و ... نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی ناآگاه بود و دغدغه‌ای نسبت به آن نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی این بصیرت مردم را مدیون امام خمینی(ره) دانست و گفت: ایشان این بصیرت و فرهنگ که مردم دغدغه‌مند نسبت به اجتماع و سرنوشت خود باشند را با انقلاب به مردم داد.

وی گفت: اگر در جایی از کشور خلل ایجاد شود، مردم چه زن و مرد دغدغه‌مندانه آن را پیگیری می‌کنند که این دغدغه‌مندی خواسته پیامبر(ص) است که فرمودند کسی که صبح از خواب برخیزد و نسبت به دغدغه مردم اهتمامی نداشته باشد، اصلا مسلمان نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: جامعه امروز در دنیا با شدت ارتباطاتی که هست به صورت دهکده درآمده است و دولت‌ها و ملت‌ها نیز در این چارچوب قرار گرفتند و در چنگ استکبار گرفتارند.

وی گفت: به خاطر پول، قدرت، تکنولوژی و وسایل ارتباطی هر دولت و ملتی کوچکترین حرکتی کند، باید در چارچوب استکبار باشد و در آن گرفتار است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اما با همه این شرایط یک قدرت غیبی وجود دارد که همه معادلات را بر هم می‌زند و ما خود به وسیله همین قدرت غیبی 40 سال از انقلاب را سپری کردیم.

وی پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه را از نمادهای این قدرت غیبی دانست و گفت: اگر خواسته‌ای قلبی در اکثریت مردم شکل گیرد و به باورمندی بصیرت‌مندانه نسبت به امام زمان(ع) برسند، همه کارها قابل انجام است. حتی اگر استکبار جهانی درصدد نفی آن باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی اذعان کرد: باورمندی تمام مبانی فکری ما را نسبت به زندگی سیاسی و اجتماع شکل می‌دهد و مبنای حرکت می‌شود.

وی فراگیر شدن این باورمندی را مقدمه ظهور صاحب‌الامر دانست و گفت: معنای انتظار فرج حرکت به سمت این باورمندی سیاسی و اجتماعی است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها