آخرین جزئیات از اعزام نیروی کار به خارج از کشور

معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای اعزام جوانان متقاضی کار به خارج از کشور خبر داد.

آخرین جزئیات از اعزام نیروی کار به خارج از کشور

عیسی منصوری معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران که امروز (دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: فاصله بین عرضه و تقاضا جزء اولین و مهم‌ترین موضوعات در بحث اشتغال است که با توجه به آن ما باید ظرفیت‌های خودمان را تکمیل کنیم.

وی افزود: در زمان رونق اقتصادی، دغدغه افراد پیدا کردن کار مناسب و بهتر است، اما در روز‌هایی که در دوره رکود به سر می‌بریم مسئله افراد، تنها پیدا کردن یک کار بر اساس اولویت‌های شخص جویای کار است.

معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امسال دومین سال برگزاری این جشنواره به صورت منظم است که در روز اول کاری دومین دوره آن ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی معرفی شد که در ادامه مبنای کار می‌تواند شرایط اعزام نیروی کار به خارج از کشور چه در کشور‌های اروپایی و چه در کشور‌های آسیایی فراهم شود.

منصوری در خصوص مهمترین مشکلات اشتغال در خارج از کشور گفت: در بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور بحث آموزش زبان جزء اولویت‌های اعزام افراد جهت اشتغال است که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت کار نسبت به آموزش زبان به کار جویان و متقاضیان اشتغال در خارج از کشور در مدت کوتاه اقدام می‌کند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام علاقه‌مندان به کار در خارج از کشور گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کار اقدام به ثبت نام و مسیر خود را انتخاب کنند.

معاون اشتغال و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح اولویت بندی اعزام و اشتغال گفت: در حال حاضر رشته‌های فنی و پزشکی در صدر اولویت‌ها و در کنار آن رشته‌های تخصصی و مهارتی هم جزء یکی دیگر از پرتقاضاترین رشته‌ها هستند.

وی در خصوص یکی از اهداف این نمایشگاه افزود: کار در سایر کشور‌ها یکی از اهداف این نمایشگاه است که وزارتخانه طرح‌های حمایتی همچون عوارض خروج از کشور و اجرای طرح بیمه کارگران را برای کارگران اجرا می‌کند.

منصوری در خصوص بازگشت نیرو‌های کار آموزش دیده به داخل کشور گفت: تمهیداتی پیش بینی شده است تا نیرو‌های کاری که به خارج از کشور می‌روند، بعد از پایان آموزش‌های لازم و کسب مهارت و تخصص، به داخل کشور بازگردند و نیرو‌های جوان این سرزمین را برای کسب مهارت آموزش دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مظفر اکبر پور
    0

    گچ کار م حرفه ایم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها