ضرورت پوشاندن نهال‌های تازه کشت شده در مناطق کوهستانی کاشان

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان ضمن اشاره به پوشاندن نهال‌های تازه کشت شده در منطقه کوهستانی این شهرستان گفت: همچنین لازم است سوخت لازم برای مناطق زراعی تأمین شود.

ضرورت پوشاندن نهال‌های تازه کشت شده در مناطق کوهستانی کاشان

مجید کافی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کاشان و کاهش دما اظهار داشت: با ورود این سامانه بارشی به شهرستان کاشان نقاط مرتفع با احتمال بارش برف دما به زیر صفر کاهش پیدا می‌کند و به همین جهت لازم است تا کشاورزان با رعایت توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از وارد شدن خسارت به محصولات خود جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش دما پیش بینی لازم به جهت تأمین سوخت ویژه ایجاد دود و گرما صورت پذیرد، ابراز داشت: این مهم با رعایت موارد ایمنی جهت اطفای حریق احتمالی در سطح باغاتی که در مرحله شکوفه و یا شروع تشکیل میوه هستند، لازم است به نحوی که سوخت‌های قابل استفاده می‌تواند روغن سوخته، گازوئیل، کاه و کلش، فضولات دامی و سرشاخه‌های هرس شده باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه ایجاد دود برای روز اول بروز سرما مؤثر بوده و در صورت تداوم سرما استفاده از بخاری‌های باغی توصیه می‌شود، گفت: غرقابی کردن زمین در زمان قبل از وقوع یخبندان در باغاتی که میوه تازه تشکیل شده است از دیگر توصیه‌های تاکید شده کارشناسان جهاد کشاورزی کاشان است اما این موضوع در زمان گل دهی کامل توصیه نمی‌شود.

کافی زاده ضمن اشاره به اهم توصیه‌های کشاورزی اظهار داشت: نهال‌های تازه کشت شده و تنه درختان جوان در منطقه کوهستانی با گونی یا پلاستیک پوشانده شود و از هرگونه سم‌پاشی یا محلول‌پاشی در زمان وقوع سرما و یخبندان خودداری و در نهالستان‌ها نیز جهت محافظت از نهال‌ها و پوشش آنها اقدامات لازم انجام شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها