صدور مجوز مهدهای کودک قانونی به سازمان بهزیستی واگذار شد

مدیر کل حقوقی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جلسات متعدد فی‌مابین آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی گفت: براساس تصمیم اخذ شده صدور مجوز برای مهدها توسط سازمان بهزیستی خواهد بود.

صدور مجوز مهدهای کودک قانونی به سازمان بهزیستی واگذار شد

سیدصلاح‌الدین فاطمی‌نژاد در ارتباط با فعالیت مهدهای کودک در سطح کشور اظهار کرد: در این زمینه در سالهای گذشته اختلاف نظرهایی بین سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با فرآیند صدور مجوز مهدهای کودک وجود داشت که خوشبختانه این اختلاف نظرها در نهایت برطرف شده است.

وی تصریح کرد: براساس تکلیفی که قانونگذار در تبصره 2 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب سال 1395 مجلس شورای اسلامی به عهده سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش قرار داده بود باید آئین‌نامه اجرایی این بخش از تبصره قانون تهیه و تدوین می‌شد.

مدیرکل حقوقی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته جلسات متعددی با حضور نمایندگان دو دستگاه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در کمیته فرعی کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیک برگزار شد و موضوع تهیه و تدوین آئین‌نامه اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. متاسفانه آموزش و پرورش مستقلا و بدون اخذ نظر سازمان بهزیستی اقدام به ارائه آئین‌نامه‌ای در این ارتباط به دولت کرد که البته این آئین‌نامه مورد مخالفت سازمان بهزیستی قرار گرفت.

فاطمی‌نژاد گفت: پس از این موضوع و متعاقب جلسات متعدد در آخرین جلسه در تاریخ 26 فروردین 98 در کمیسیون اجتماعی دولت که با حضور نمایندگان دو دستگاه بهزیستی و آموزش و پرورش و همچنین نهادهای مربوطه برگزار شد، مقرر شد با عنایت به اینکه بهزیستی براساس ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین براساس ماده 57 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مصوب سال 1395، اختیار و اجازه قانونی تاسیس و پروانه فعالیت برای مهدهای کودک به سازمان بهزیستی داده شود.

وی گفت: لذا در این جلسه مقرر شد مثل روال گذشته مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی قرار بگیرند و اجازه و صدور پروانه فعالیت در اختیار این سازمان باشد.

مدیرکل حقوقی سازمان بهزیستی کشور افزود: برهمین اساس تمام کودکان سنین ماقبل از مدرسه می‌توانند در مهدهای کودک پذیرش شوند و هیچ محدودیتی در این بحث وجود ندارد و اگر مهدکودکی بخواهد با عنوان مرکز پیش‌دبستانی فعالیت کند لذا باید از آموزش و پرورش مجوز لازم را اخذ کند.

فاطمی‌نژاد گفت: لذا چنانچه پذیرش بدون عنوان مرکز پیش‌دبستانی باشد محدودیتی در مهدهای کودک ندارد علاوه بر این محتوای آموزش مهدهای کودک باید به تایید آموزش و پرورش برسد.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها