رضایی: کمیته داوران چه پاسخی در قبال اشتباهات دارد؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با انتقاد از قضاوت های داوران در دیدارهای این تیم، خواستار ورود VAR به فوتبال ایران شد.

رضایی: کمیته داوران چه پاسخی در قبال اشتباهات دارد؟

حبیب الله رضایی با اشاره به دیدار تیم های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان گفت: ما در این بازی دو نیمه بسیار متفاوت داشتیم و اگر قدر موقعیت هایمان را می دانستیم در نیمه نخست با زدن حداقل 3 گل، کار را یکسره می کردیم. متاسفانه در نیمه دوم با اشتباهات فردی شرایط دگرگون شد و صنعت نفت با استفاده از این فرصت ها جلو افتاد و قضاوت های عجیب کادر داوری هم فرصتی برای بازگشت به تیم ما نداد.

وی افزود: فولاد با سرمایه گذاری ده ها میلیاردی در ساخت ورزشگاه مدرن، داشتن برترین آکادمی فوتبال ایران و سالیان سال کار حرفه ای امروز قربانی اشتباهات داوری شده است. در نیم فصل نخست به اذعان کارشناسان داوری برنامه 90 حداقل 5 تصمیم اشتباه تاثیرگذار داوری علیه فولاد خوزستان اتفاق افتاد و شاهد تکرار سوت های اشتباه علیه فولاد خوزستان هستیم. در برنامه شب های فوتبالی کارشناس داوری تائید کرد که در بازی با صنعت نفت آبادان 2 تصمیم داوری علیه ما بود و پنالتی به سود تیم ما اعلام نشد و گل سوم حریف ما آفساید بود.

رضایی در ادامه گفت: سوال من از داوران این است که مگر یک تیم در طول 90 دقیقه چند موقعیت می تواند داشته باشد که اینگونه قضاوت میکنید؟ اگر پنالتی روی صابر حردانی اعلام میشد قطعا روند بازی تغییر می کرد و این نتیجه رقم نمی خورد.


واقعا کمیته داوران و دپارتمان داوری چه پاسخی در قبال این اشتباهات دارند؟ فولاد در این فصل بزرگترین ضربه ها را از داوری خورده است. در بازی برگشت برابر سایپا اشتباه محرز داوری 3 امتیاز از چنگ فولاد درآورد اما علیرغم انتشار تصاویر و ویدئو این صحنه ها از سوی رسانه باشگاه و سایر رسانه های کشور هیچ توجهی به آن نشد و اتفاق خاصی نیافتاده است. پیش از این هم در کارشناسی برنامه 90 اعلام شد که پنالتی ما برابر استقلال تهران اعلام نشده است. همچنین در روز افتتاحیه ورزشگاه جلوی چشم هزاران هوادار، خطای دقیقه 11 مدافع سپاهان در محوطه جریمه روی پریرا گرفته نمی‌شود و در بازی برابر استقلال خوزستان مشخص شد که پنالتی روی مسی بولی از چشم داور دور مانده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد همچنین افزود: چه اصراری بر استفاده از داوران کم تجربه است؟ چرا داوری که یکبار قضاوت اشتباه در بازی ما داشته است دوباره انتخاب می‌شود؟ این شرایط به هیج وجه زیبنده فوتبال ما نیست. داوری در فوتبال ما نیاز به تحول اساسی دارد و با توجه به نقش داوران باید توجه فدراسیون به این قشر بیشتر شود. همچنین فناوری VAR درصد زیادی از اشتباهات داوری را از بین می برد و باید ورود آن را به کشورمان تسریع کنیم.

منبع: سایت فولاد خوزستان

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها