سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرفوری:

کشور از نظر میزان ذخیره ارزی مشکلی ندارد/ بانک مرکزی در جهت ثبات قیمت‌ها وارد عمل شود/ در شرایط جنگ اقتصادی، فرصتی برای آزمون و خطا نداریم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و فرصتی برای خطا و آزمون وجود ندارد از این رو مسئولان باید با سرعت بیشتری در جهت حل مشکلات وارد عمل شوند.

کشور از نظر میزان ذخیره ارزی مشکلی ندارد/ بانک مرکزی در جهت ثبات قیمت‌ها وارد عمل شود/ در شرایط جنگ اقتصادی، فرصتی برای آزمون و خطا نداریم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، اقتصاد کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و مردم به خصوص در طبقات پایین وضعیت ناخوشایندی را سپری می‌کنند و دولت علی‌رغم که برنامه‌ها و رویکردهای فراوانی را برای برون رفت از این وضعیت اتخاذ کرده است اما بازهم فشارهای ناشی از تحریم‌ سایه سنگینی را بر بازار اقتصادی کشور انداخته است که بیرون آمدن از آن کار سختی است و می‌طلبد که قوای سه‌گانه همت و تلاش بیشتری را به کار ببندد تا گره از مشکل مردم برداشته شود.

در گفت و گو با زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رویکردهای قوه‌مقننه برای برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی به صحبت پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه تمام اراده‌ها از سوی دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور به کار گرفته شده است‌، اظهار کرد: همه مسئولان در تلاشند تا ثبات قیمت‌ها در کشور حفظ شود تا در سال رونق تولید شوک‌ها و تنش‌های اقتصادی را به حداقل برسانیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به اینکه بنده ناظر مجلس در نهاد اندوخته اسکناس هستم و اطلاعاتی در این راستا دارم و براساس اظهارات رئیس بانک مرکزی، کشورمان از نظر میزان ذخیره ارزی مشکلی ندارد و وضعیت امسال بهتر از سال گذشته است اما این موضوع می‌طلبد که ما با برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم تمام تلاش و همت‌مان را برای ثبات قیمت‌ها به کار ببندیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موارد اصلی و مهمی که می‌تواند منجر به رونق تولید شود این است که ما ثبات را در بازار کنترل کنیم.

سعیدی درباره نوسانات لحظه‌ای در فضای اقتصادی کشورمان که سبب افزایش قیمت کالا و ارز می‌شود، خاطرنشان کرد: بالاخره یک سری شوک‌هایی طبق روال به بازار اقتصادی کشورهای مختلف از جمله ایران وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در موارد ارزی هم ما متغیرهای داخلی داریم هم متغیرهای خارجی داریم که هر دو اثرگذار هستند که این روند به عنوان مثال در بازار گوشت به همراه برخی از سوء‌مدیریت‌ها وجود داشت، تاکید کرد: ما هر آنچه بخواهیم در داخل مستحکم باشیم بازهم متغیرهای خارجی اثر خود را می‌گذارد اما واقعا درخواست ما از رئیس بانک مرکزی این است که با حفظ استقلال بانک مرکزی و باتوجه به اعلام حمایت مجلس در جهت ثبات قیمت‌ها وارد عمل شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای توسعه رونق تولید از دیگر مواردی است که باید از سوی نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد ، اظهار کرد: با تصویب این طرح و اعمال اصلاحات آن دغدغه‌های فعالان اقتصادی برطرف و فضای برای انجام اقدامات راهبردی به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام اقدامات مجلس، دولت و دستگاه قضایی در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک خواهد کرد تا ما با همه توان در جهت مقابله با اتاق فکر دشمنان جمهوری اسلامی وارد عمل شویم و اجازه ندهیم تا فشار اقتصادی بر مردم افزایش پیدا کند، چرا که از منظر من با وضعیت فعلی امروز کشور فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید به جزئیات بیش ازگذشته توجهه شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بدون شک مدیران میانی می‌توانند در ارتباط‌گیری مسئولین با مردم نقش بسزایی داشته باشند، چرا که امروز ما در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم و لازم است با وحدت بیشتری در جهت تحقق مطالبات مردم وارد عمل شویم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • فاطمه بهنهاد
    0

    اوضاع اقتصادی کشور به حدی سرطانی شده وبیماریش حاد وچشمگیره که نیازی به گزارش دادن مدیران میانی نیست .اونا واقعا چی باید بگن همه چیز معلومه.

  • ایرانی
    0

    ففط بلدند حرف مفت بزنند دریغ از عمل چرا بی خودی مردم امیدوار می کنی در حالی که مردم واقعیات حس میکنند گرانی مردم له کرده مردم به حرفهای که میزنید باور ندارند بهتون اعتماد نمی کنند چون فقط بدنبال مطرح کردند خودتون هستی نه حل مشکل

  • منصوراسلامی پناه
    0

    سخنان زهرا سعیدی بدون شک صحیح است

  • ناشناس
    0

    خیانت نابخشودنی چیست؟؟؟!!! --- ادامه ی ظلم فجیع علیه ده ها میلیون از مردم بی پناه از راه ده برابر بالا بردن قیمت ارز و همه ی کالاهای مورد نیاز مردم و ده برابر پایین آوردن قدرت خرید مردم با وجود ثروتهای کلان طبیعی در کشور و وجود جایگزین درست و کار آمد بریدن کشور از نیاز به غرب و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی عزت آفرین و حرکت به سوی درون گرایی و خود کفایی در همه ی نیازها ، خیانت بزرگ به مردم و نظام است و نباید جایی برای بخشیدگی عاملان این فاجعه ، که برای رضای دشمنان و بنفع اهداف پلید آنان بر ادامه ی ظلم خود اصرار می ورزند ، وجود داشته باشد.

  • رضا
    0

    مگرمادراین چند ساله دولت داشته ایم تااکنون امیدوارش باشیم؟ مگر این آقایان از رئیس دولت تا آبدارچیش تاروده شان پیچ می خورد نمی گفتند مقصر دولت منتصب به اصولگرایان بوده؟ اکنون خودشان در این دو دروره چه غلطی کرده اند؟اوضاع اقتصادی کشورکارش ازحدسرطانی گذشته وبه نابودی کشیده شده.ما دراین دولت مدیری ندیدیم الی یک نفر وآنهم قراررابرفرار ترجیح داد. اینها نه تنها سفره مردم را کوچک کردند در بعضاً درخانواده ها دیگر سفره ای وجود ندارد تا بخواهند بگسترانند.دردولت گذشته قیمت مرغ ،گوشت،خودرو،کسب وکارجوانان، توجه به مناطق محروم،حاشیه نشین وروستایی و... چگونه بود ودراین دولت اکنون چگونه است؟بنده طرفداردولت قبلی نیستم ولی بایدحق را گفت. ماموریت این دولت تکمیل پروژه اضلاح جلب ها بود تا مردم را در تنگنا قرارداده و نارضایتی درجامعه ترویج دهد.اکنون مردم خسته شده اند وطاقت شنیدن نتیجه برجامشان و... حرفهای این دولت ومدیران ناکارامدش را ندارند. اگر واقعاً به آرمانهای انقلاب وامام ومقام معظم رهبری وخون ریخته شده جوانان این مرزو بوم اعتقاد دارند استعفا کنند تا یکنفر آگاه به دردمردم زمام امور کاررا بدست گیردوبیشتر از این مردم را عذاب ندهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها