گزارش خبرفوری از انتصاب نهمین فرمانده سپاه پاسداران در چهلمین سال فعالیت این نهاد

پیام های انتصاب سرداری که خبر از فروپاشی آمریکا داده بود

تنها چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ سپاه پاسداران را نیرویی تروریستی نامید، رهبر انقلاب، فرمانده سپاه پاسداران را تغییر دادند. اما پیام این تغییر چیست؟

پیام های انتصاب سرداری که خبر از فروپاشی آمریکا داده بود

مصطفی انتظاری هروی- تغییر فرمانده سپاه که این روزها یکی از مهمترین نهادهای کشورمان در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدات خارجی به شمار می رود، نشان از آن دارد که فرمانده کل قوا، نظر به تزریق خونی تازه در رگ های سپاهی دارند که بیش از هر زمان دیگری با فشار بیرونی مواجه است.

حکم رهبر انقلاب برای سردار سرلشکر سلامی را اینجا بخوانید

پیشینه فرماندهان سپاه

در نخستین روزهای پس از انقلاب، حسن لاهوتی حکمی از امام خمینی دریافت کرد تا به تشکیل نیرویی که بتواند در مقابل انواع تهدیدات داخلی و خارجی علیه نظام مقابله کند، اقدام نماید.

دولت موقت، ابراهیم یزدی معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب را مأمور کرد که با لاهوتی برای تشکیل این نیرو همکاری کند. در ۹ اسفند ۱۳۵۷ علی دانش منفرد به عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب شد. اما در سه تشکل دیگر هم نیروهایی به صورت مسلح فعالیت می‌کردند. قرار شد از هرکدام از این مراکز ۳ نفر انتخاب شده و این ۱۲ نفر، مسئله ادغام را پیگیری کنند. پس از آن، گروه سه نفره‌ای متشکل از محسن رضایی، محسن رفیقدوست و عباس دوزدوزانی در اواخر فروردین ۱۳۵۸ در قم نزد امام خمینی می‌روند و با توجه به مشکلاتی که سپاه با دولت موقت داشت، استدلال می‌کنند که سپاه باید زیر نظر شورای انقلاب اسلامی اداره شود. ادغام این سه گروه مسلح در درون سپاه، ۱۸ فروردین ۱۳۵۸ صورت گرفته و در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ حکم اعضای شورای فرماندهی با امضای سید محمد بهشتی دبیر شورای انقلاب صادر شد. با پایان یافتن مدت ۶ ماههٔ حکم مذکور، لاهوتی که هم در شورای انقلاب عضویت نداشت و هم با منصوری دچار اختلاف نظر بود، با ادامه فعالیت شورای فرماندهی مخالفت نموده و حکمی نیز به عنوان سرپرست سپاه از رهبری دریافت کرد.

به دنبال تشدید اختلافات بین لاهوتی و منصوری در خصوص فرماندهی سپاه، در ابتدا سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و سپس اکبر هاشمی رفسنجانی برای مدت کوتاهی از سوی شورای انقلاب مأمور رسیدگی به مشکلات شدند. در این دوران ۴ ماهه، از مصطفی چمران (تا پیش از انتصاب به وزارت دفاع) و نیز سرهنگ دوم فریدون کیان به عنوان فرماندهان بالفعل سپاه نام برده شده است. لاهوتی در هنگام اشغال سفارت آمریکا، در بیمارستان بستری بود، ولی روز ۱۹ آبان شخصاً در محل حاضر شد و از طرف خود و سپاه، حمایت کامل خویش را از اقدام دانشجویان و اهداف آنان اعلام کرد. سرانجام وی به علت اختلاف بر سر نحوه نظارت شورای انقلاب بر سپاه در ۲۹ آبان استعفا داد.

با توجه به این که هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۶ آبان وارد کابینه موقت شورای انقلاب شده و به سرپرستی وزارت کشور منصوب شده بود و نیز لاهوتی که استعفای کتبی خود را رسانه‌ای کرده بود، حضرت آیت الله خامنه‌ای به سرپرستی کل سپاه منصوب گردیدند. حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب این خبر را در شامگاه ۲ آذر اعلام نمود. آیت الله خامنه‌ای طی مصاحبه‌ای، برنامه‌های خود را تحقق بخشیدن به اهداف چهارگانهٔ توسعه، تقویت، آموزش و انضباط در سپاه عنوان کرده بودند. با انتصاب ابوالحسن بنی‌صدر به فرماندهی کل نیروهای مسلح، او استعفای خود از سرپرستی سپاه و نیز معاونت وزارت دفاع را به شورای انقلاب تحویل داد. منصوری نیز یک روز از پس از انتصاب بنی‌صدر، استعفا داده بود. عباس دوزدوزانی از ۵ اسفند، فرماندهی سپاه را بر عهده گرفت. وی نخستین فرمانده کل سپاه بود که حکم فرماندهی خود را از بنی‌صدر دریافت کرده بود. دوزدوزانی هم به دلیل مخالفت‌های رئیس جمهور وقت، استعفا می‌دهد و از این مسئولیت کنار می‌رود.

انتخاب حسین سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه آن هم در اوج رویارویی واشنگتن با این نهاد و نیز درگیر بودن سپاه با بحران سیل، نشان می دهد که سردار سلامی با ماموریت هایی ویژه پا به میدان مدیریت سپاه گذاشته است

فرمانده بعدی سپاه عباس آقازمانی معروف به «ابوشریف» بود که در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۵۹ طی حکمی از سوی بنی‌صدر به فرماندهی سپاه پاسداران منصوب شد اما کمتر از یک ماه بعد در تاریخ ۲۷ خرداد استعفا کرد. آقازمانی می‌گوید احکامی که شورای انقلاب برای نخستین شورای فرماندهی صادر کرده بود، ۶ ماهه بود و قرار بر این بوده است که بعد از ۶ ماه، در سپاه انتخابات شود و طبق اساس‌نامه سپاه، فرماندهان از طریق انتخابات تعیین شوند اما بعد از گذشت ۶ ماه، انتخابات صورت نگرفته بود. سرانجام سمیناری با حضور اعضای سپاه برگزار شده و پس از برگزاری انتخابات، آقازمانی برای فرماندهی برگزیده می‌شود. آقازمانی به دلیل این که در حکم صادره از سوی بنی‌صدر، انتصابش از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح ذکر نشده و بنی‌صدر نیز از صدور حکم جدید امتناع می‌کرد، استعفا داد اما به دلیل آنچه «بحرانی بودن وضعیت کشور» خوانده است، به فعالیت خود تا انتصاب فرمانده جدید ادامه داد.

بنی‌صدر در روز ۸ تیر اعلام کرد که سید محمدکاظم موسوی بجنوردی را به فرماندهی سپاه منصوب کرده است. بجنوردی که به تازگی و در دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ، ری و شمیران به مجلس راه یافته بود، در ابتدا فرماندهی سپاه را به صورت مشروط پذیرفته بود اما پس از انتشار این خبر و مشورت با سید احمد خمینی، اعلام کرد که فرماندهی سپاه را نمی‌پذیرد. در نهایت بنی‌صدر در ۲۲ تیر، مرتضی رضایی را به فرماندهی سپاه منصوب کرد اما رضایی حکم فرماندهی بدون امضای رهبری را فاقد اعتبار دانست و آن را قبول نکرد تا اینکه این حکم در ۲۸ تیر به تأیید رهبری رسید.

پس از مرتضی رضایی، شورای فرماندهی سپاه به دستور رهبری، گزینه‌های فرماندهی را اعلام می‌کند. شورای فرماندهی، محمد بروجردی، یوسف کلاهدوز و محسن رضایی را درنظر داشت که از این میان، محسن رضایی ۲۷ ساله را به عنوان فرمانده کل سپاه انتخاب کرده و محسن رضایی، ۱۶ سال فرماندهی سپاه را برعهده می‌گیرد. محسن رفیقدوست می‌گوید که هنگام انتصاب مرتضی رضایی به فرماندهی سپاه، از او خواسته بود کلاهدوز را قائم‌مقام خود کند تا امور سپاه را کلاهدوز اداره کرده و او فقط فرمانده باشد. با عزل بنی‌صدر، قرار می‌شود تا فرمانده جدیدی برای سپاه تعیین شود. اعضای شورای فرماندهی سپاه بر روی کلاهدوز نظر داشتند که عملاً در یک سال گذشته فرمانده سپاه بوده اما او به دلیل ارتشی بودن، نمی‌پذیرد.

جدول فرماندهان سپاه

سپاه پاسداران در طول 40 سال فعالیت خود، ساختارهای متفاوتی را از حیث مدیریتی تجربه کرده است. از مدیریت شورایی تا مدیریت وزارتخانه ای. با این حال فرماندهان سپاه در همه این ادوار چهره هایی شناخته شده بودند.

علی دانش منفرد - نهم اسفند 57 تا 18 فروردین 58

جواد منصوری - 25 شهریور 58 تا 29 آبان 58

عباس دوزدوزانی - پنجم اسفند 58 تا دوم خرداد 59

عباس آقازمانی - دوم خرداد 59 تا 27 خرداد 59

مرتضی رضایی - 22 تیر 59 تا 20 شهریور 60

محسن رضایی - 20 شهریور 1360 تا 19 شهریور 1376

سید یحیی رحیم صفوی - 19 شهریور 1376 تا 10 شهریور 1386

محمدعلی جعفری - 10 شهریور 1386 تا اول اردیبهشت 1398

به این ترتیب پس از یک دوره طولانی فراز و نشیب، محسن رضایی برای مدتی طولانی فرماندهی سپاه پاسداران را عهده دار می شود. او تا سال 1376 همزمان با روی کار آمدن سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور، از فرماندهی سپاه کنار گذاشته شد و پس از مدتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و سمت فرماندهی را به سردار رحیم صفوی سپرد. رحمیم صفوی تا سال 1386 فرماندهی سپاه را به سردار محمدعلی جعفری سپرد؛ کسی که قریب به 12 سال این سمت را برعهده داشت.

بر این اساس، اگر از دوره کوتاه مدت فرماندهی چهره های نخست سپاه بگذریم، در دوره تثبیت این نیرو، تا به حال 8 فرمانده، در راس سپاه قرار داشتند که حسین سلامی، نهمین فرمانده در این میان به شمار می رود.

سردار حسین سلامی را بیشتر بشناسید

انتخاب حسین سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه آن هم در اوج رویارویی واشنگتن با این نهاد و نیز درگیر بودن سپاه با بحران سیل، نشان می دهد که سردار سلامی با ماموریت هایی ویژه پا به میدان مدیریت سپاه گذاشته است.

سردار سلامی تاکنون اظهارات صریحی علیه واشنگتن و تل آویو داشته که حاکی از استراتژی های احتمالی تازه سپاه در منطقه است. مثلا او یک بار گفته بود «نتانیاهو باید شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند، چراکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارد.» او همچنین یک بار دیگر گفته بود که «تحریم‌ها به مانند سنگ زدن کودکان به یک قطار در حرکت است». او همچنین پیش از این خبر از فروپاشی آمریکا داده بود و همچنین تاکید کرده بود: ما برای شکستن آمریکا و اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کنیم.

چنین است که انتصاب سردار سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه این پیام را در دل دارد که سپاه رویکردی تازه در برابر آمریکا در پیش گرفته و باید منتظر اتفاقات تازه در این نیروی مهم نظامی و فرهنگی بود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • ختتلبییب
    0

    اوسکول های دزد

    نظرات شما -
    • منتظر مهدی
      0

      قشنگ معلومه داری میسوزیا به قول حاج محمود آب رو بریز همونجا که میسوزه

  • حجت فلاح
    0

    بسیارانتصاب به موقع وعالی.تبریک.تانابودی اسرائیل.یک یاحسین دیگر.

  • علی صایر حسینی
    0

    سپاه امید ایران و مسلمان و قدرت حقیقی وبروز ایران درود درود بر سپاه من یک سپاهی هستم ..

    نظرات شما -
    • دهقان
      0

      من یک بازنشسته فرهنگی هستم ویک سپاهی جان برکف نیز خواهم بود سپاه سرافراز وخار چشم دشمنان مسلمین مسلمات را از صمیم قلب دوست دارم. واز. خدای متعال وحمایت ولی عصر برای سپاه وسعادت و موفقیت روز افزون مسئلت دارم به امید نابودی دشمنان اسلام ناب محمدی

  • نجف مردانی
    0

    به امید نابودی کامل اسراییل و نتانیاهو سردار دوست داریم و همیشه بعنوان یک بسیجی در رکاب مقام عظمای ولایت امام خامنه ای و جنابعالی هستیم .

  • رضا
    0

    انتصاب سلامی یعنی اسراییل ب پایان سلام کن..

    نظرات شما -
    • علی اکبر بهروزی
      0

      با عرض خسته نباشید به سردار عزیز جعفری و آرزوی موفقیت و صراحت و قاطعیت بیشتر برای دلاور مردی همچون سردار سلامی وهمه جان بر کفان سپاه

  • من هم یک سپاهی ام
    0

    در قضیه سرلشکر سلامی همین بس که دستگیری تروریستای آمریکایی در دوران فرماندهی ایشون انجام شد... دمش گرم.. موفق باشه همیشه.. و یه خسته نباشید به سرلشکر عزیز محمد علی جعفری .. سپاه نبود ایران نبود.

  • دلبری
    0

    سلام در این ایام خجسته انشاالله مبارک است انتصاب حکیمانه ای خداوند نگهدارش باشد

  • ملک
    0

    با سلام وعرض تبریک خدمت سردار سپاه اسلام امیدوارم همانطور که در گذشته خاری بودید در چشم آمریکا 'اسرائیل و وهابیت از این لحظه به بعد دشمنان اسلام و نظام را خوار وذلیل کنید ان شاءالله

  • sheida
    0

    بسم رب الشهداء و الشدیقین. انتخاب شایسته و انتصاب عالی را به فرماندهی سپاه تبریک و امیداست بیاری حق و بابکاری گیری توانمندیهای سپاه درکنارسردارسلیمانی عزیزودیگردلاوران سپاه امت و ملت ایران اسلامی را مانندگذشته یارویاور باشید. برای آن فرمانده عزیزودلاور ودیگر دلاوران سپاه پاسداران این عزیزان جان برکف عزت؛ اقتدار و سربلندی ازدرگاه ایزدمنان خواستارم. به کوری چشم دشمنان درراس آنان ترامپ و رژیم منحوس صهیونیست پیش به سوی پیروزی ان شاءالله. امید که ریشه جرثومه ی فساد و به تعبیرحضرت امام خمینی"ره" هرچه زودتر بدست توانمند شما عزیزان کنده و خشکانده شود. آمین. ??

  • محمد
    0

    همه فرمانده هان سپاه خوب بوده اندتبریک مال همه انهاست انها همه سربازان یک سنگرند .

  • محمد
    0

    همه فرمانده هان سپاه خوب بوده اندتبریک مال همه انهاست انها همه سربازان یک سنگرند .

  • سید
    0

    سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی سرت سلامت

  • اسلامی
    0

    ای جانم آقا جانم،جان، مال ما فدای ولایت،،اشهدان علیا ولی الله

  • سیروس صادقی
    0

    من دانش اموخته مکتب حضرت امام حسینم اموزش دیده سپاه وتا پای جونم بسیجی هستم من پاسداران سپاه را دوست دارم وتاپای جونم از وطنم دفاع خواهم کرد انشلا....

  • رزبان
    0

    دم نظام گرم که بجا و بافکر ایدئولوژیکی تصمیم میگیرد

  • علی بدخشان
    0

    با سلام و خسته نباشید. تدبیر رهبری عزیز در این برهه از زمان و انتصاب سرلشکر سلامی پیام خاصی به سران کشورهای اروپایی، آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه که در شعله ور شدن آتش در خاورمیانه نقش مهمی را بازی می کنند، دارد؛ که اگر دست از پا خطا کنند، نه تنها دفاع، بلکه به اهدافی که از آنها،کشور عزیزمان را تهدید بکنند، حمله ور خواهیم شد. رهبر عزیزم، از تو فقط یک اشاره،جان که ارزشی ندارد، همه چیز را فدای تو می کنیم.

  • محسن نصرت زاده سپاهی
    0

    فقط تبریک متونم بگم خدا قوت سردار اسلام

  • علی اصغر نوایی پور
    0

    با سلام و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله سردار جعفری و تبریک به سردار سلامی همانگونه سردار سلامی بارها تکرار کردن پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی‌های اسرائیل و آمریکا خواهند داد و انشاالله ایشان فراموش نکنند که در این چند سال آن دو کشور چه فجایع ای در ایران و جهان ببار آوردن و ایشان باید پاسخ کوبنده ای به اسرائیل و آمریکا و عربستان بدهند حالا منتظر میمانیم و میبینم آقای سردار سلامی حرفشان با عملش یکی است و یا خیر. یادمان نرود سرنگونی هواپیمای ایرباس مسافربری و ترورهای آمریکا و اسرائیل و عربستان در ایران و... و غیره و غیره

  • محمدرضا امری
    0

    با سلام و دور د به روان پاک شهیدان ایران عزیزان آمریکا در سال ۸۸ در حال شکست خوردن بود که عده ای خائن نگذاشتن این اتفاق بیفتد وآمریکا را نجات دادن الحق که بهترین تنبیه هموان حسر خانگی بود ولی به امید خدا واتحاد دوباره ملت ونظام این بار شکست شان قطع ایست انشالا

  • امیر نظری سرشکه
    0

    درود بر سپاه با مردانی بزرگ وغیور من انتخاب آقای سلامی رابه عنوان رییس ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و از زحمات ارزشمند و انسان دوستانه آقای جعفری قدر دانی میکنم زنده باد سپاهی زنده باد سلامی ?

  • سلطانی
    0

    سلامی امد ... اسرائیل رفتنی است . جانم رهبری و انتخاب جانانه

  • سید داودحسینی
    0

    درودخدا بر این رهبر عزیز که بحق امامت نظام برازنده ایشان است با این تدابیر به موقع .خداقوت سرلشگر جعفری سلام بر سرلشکر سلامی شیر بیشه ولایت

  • سعادت
    0

    انشاءالله این دوره نتانیاهو اخرین دوره ریاست جمهوری اسرائیله طبق رمز نگاری مفسران قرانی سال۲۰۲۲ سال نابودیه دولت غاصبه بدون دلیل حرفی نمیزنه فرمانده

    نظرات شما -
    • محمد محمدب
      0

      بابا نتنیاهو رئیس جمهور نیست نخست وزیره نادان

  • بایزید باپیری
    0

    سردارجان از ته دل برای حضرتعالی اروزی موافقیت در عرصه جدیدتون را دارم و از حضرت آقا تشکر میکنیم که در این برهه از زمان بهترین تصمیم را می گیرنند به امید موافقیت سپاه در تمامی میدان

  • گمنام از کرمانشاه
    0

    با سلام؛ سردار سلامی مالک اشتر زمان است. شخصیتی شجاع و با صلابت. انتخاب بسیار شایسته ای بود. امیدوار و آرزومندم که دول ظالم و خائن به سزای عملشان برسند.

  • محمد مهدی انواری
    0

    سلام ضمن عرض تبریک بمناسبت تشکیل سپاه در این شرایط هیچ کسی مثل رهبری عزیز که درک وافی و کافی از شرایط منطقه و جهان دارد نمی تواند تصمیم بگیرد ضمن عرض تبریک بمناسبت این انتصاب حمایت کامل خودمون از ولی فقیه و فرماندهی معظم کل قوا اعلام و تا آخرین قطره خونمان از سرزمین وخون شهدا دفاع میکنیم

  • جواد
    0

    فقط سردار قالیباف ???

  • محمد
    0

    با سلام. با توجه به متن بیانیه رهبر مثل اینکه سردار جعفری خودش درخواست جابجایی داشته. و با توجه به شجاعت سردار سلامی به نظرم انتخاب عالیه.

  • امیر
    0

    منم تبریک میگم.فقط منتظر عمل سردار هستیم.لطفا به حرف بسنده نشه .جواب حملات رژیم صهیونیستی رو در سوریه و حتی در قلب اسراییل انشالله خواهند داد.هر کسی موافق یا مخالف آرزوی سربلندی و پیروزی کشورش رو دارد.بخاطر مسائل اقتصادی دلخور هستیم ولی پشت کشورمون رو خالی نخواهیم کرد.در آخر امیدوارم انشالله به خیر و صلاح این مردم تمام بشه چون واقعا مشکلات گریبانگیر مردم شده.

  • احمدمرادی
    0

    بنده به همکارعزیزوبزرگواروفرمانده دلسوزوولایی سردارسلامی این مسؤلیت بزرک راتبریک عرض مینمایم وبرای ایشان موفقیت راخواهانم

  • رضا
    0

    با آرزوی موفقیت، سلامتی و پیروزی برای سردار سلامی و خدا قوت خدمت سردار جعفری. حفظکم الله

  • ميلاد
    0

    سردار جان انشالله تمام صهونيست رو از روي زمين محو ميكني

  • مصطفی نوری قارنسرایی
    0

    جانم فدای رهبر من یک بسیجی فعالم وقبلا در استخدامی سپاه امتحان دادم وقبول هم شدم وحالا قسمت نشدجذب بسم البته سال۱۳۷۵فکرکنم بود عاشق سپاه هستم حالاروزی بشه این لباس سبزمقدس رابپوشم حالا یابرم جنگ باامریکاواسرایئل کثیف یاتوهمین نظام مقدس جمهوری اسلامی از سردار سلیمانی سردار سلامی سردار جعفری سردارغیب پرنورکه افتخار خدمت سربازی رادردوره فرماندهی ایشون درلشکر۲۵کربلاداشتم مقدمات استخدام اینجانب را فراهم کنن حتما بایدفرزندشهیدیاایثارگرباشم من پدرم ۹ماه توخاک کردستان در جبهه بود ازتون خواهش میکنم علاقه دارم بهسپاه علاقه دارم به این لباس مقدمات رابرام فراهم کنید جانم فدای رهبر تلخون دررگ ماست هدیه به رهبر ماست منتظرتماس هستم 09119231797

  • ح ش
    0

    خدا پشت و پناهت سردار و درود بر سردا جعفری عزیز

  • حزب الله
    0

    انشاالله اول به یاری امام زمان و با کمک اطلاعات و سربازان امام زماناز شر اختلاسگران داخلی خلاص شویم و دوم همگی به جنگ اسرائیل و عربستان برویم و ضریح ائمه بقیع را بسازیم انشاالله

  • نوید مظفری وانانی
    0

    لبیک یا حسین ع ما بسیجیان اماده و فرمان به گوش هستیم و در شب تار صدای فرمانده خود را خواهیم شنید ما با سرب داغ بر دهان کسانی خواهیم ریخت که چشم بد به این کشور دارند

  • مرتضی حسنی
    0

    عالی بود انتخاب سردار دانشمند برای سبز پوشان انقلاب افتخاری دیگر است وبرای مزدوران آمریکایی مصیبتی بزرگ

  • محمد جواد
    0

    سلام و دورود خدا به رهبر عزیزم سردارسلامی عزیز به مانند مختارزمان عمل کن کاخ ظلم وجور ترامپ.نتانیاهو.بن سلمان حرام زاده راروی سرشان خراب کن خدا سایه رهبرعزیز.وقاسم سلیمانی را بر سر ما مستدام بدار

  • توحید نبی زاده دیزج
    0

    پاینده بادجمهوری اسلامی ایران درود بر سردار سرلشکرسلامی

  • حجت اله.ج
    0

    با سلام.ضمن عرض خسته نباشید و سلامتی برای همه دلاور مردان سپاه و ارتش و تشکر فراوان بخاطر زحمات سردار اسلام برادر جعفری عزیز انتصاب سردار سلامی را به ایشان ملت شهید پرور و سبز پوشان بی ادعا سپاه پاسداران تبر یک عرض میکنم انشاالله باهمدلی بیش ازپیش با دولت وملت دست در دست ارتش سرافراز گوش به فرمان مقام عظمای ولایت برای آبادانی ایران سرافراز و سربلند تلاش نماید به کوری دشمنان این نظام و نابودی ظالمان و مستکبران.... سلامت و سربلند در سایه دعای شهدا و امام شهدا و مردم عزیز ایران اسلامی باشید....

  • هادس
    0

    درود سپاس.به رهبری و فرماندهان سپاه پاسداران ..هرکسی که رهبر انقلاب تایید کنه یعنی اینکه تمام ایران تاییدش کردن.وتا اخر پشتش هستن تا اخرین قطره خون.درود به رهبری درود به سپاه دلاور درود خدا به سردار سلامی دلاور.خدا قوت دلاور ..دست علی به همرات...

  • محمدرضابابایی
    0

    همه خوب هستند.انشاالله این تغییر در روز میلاد منجی عالم بشریت باعث قدرتمند شدن کشور اسلامیمان بشود

  • امیدرضا کریمی
    0

    باسلام وصلوات بر سردار غیور وجان برکف سرلشکر پاسدار سلامی،امیدوارم که با انتصاب شما مسیر ایران به فلسطین اتوبان عشق هموار گردد ان شا الله

  • احمدرضارمضانی
    0

    بسم الرب الشهدا والصالحین دوره قلدری شیطان بزرگ و اسرائیل جنایتکار و حامی آنها در منطقه مثل عربستان به سر آمده و دوره عزت اسلام و نابودی کفر و اجرای عدالت جهانی مهدی موعود عج شروع شده و این شروع نسبتا سخت و جهادی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.این شروع توسط آخرین فرمانده سپاه پاسداران در قبل از ظهور یعنی سردار سلامی و با ترفند و نگرشی جدید توسط این فرمانده دلاور در حال شکل گیری است. پشتیبان ولایت تا ظهور منجی انشالله

  • احمدرضارمضانی
    0

    بسم الرب الشهدا والصالحین دوره قلدری شیطان بزرگ و اسرائیل جنایتکار و حامی آنها در منطقه مثل عربستان به سر آمده و دوره عزت اسلام و نابودی کفر و اجرای عدالت جهانی مهدی موعود عج شروع شده و این شروع نسبتا سخت و جهادی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.این شروع توسط آخرین فرمانده سپاه پاسداران در قبل از ظهور یعنی سردار سلامی و با ترفند و نگرشی جدید توسط این فرمانده دلاور در حال شکل گیری است. پشتیبان ولایت تا ظهور منجی انشالله

  • عليرضا
    0

    دریا دلان دل دریایی دارند سپاه و سپاهی امتداد و جهت ثابت دارد و فقط با این تغییرات، سرعت حرکتش تفاوت پیدا می کند

  • محمذ جواد
    0

    سردار عزیز منتظر به خاک مالیدن بینی شیطان بزرگ هستیم لبیک یاحسین

  • اسدا... گلی نژاد
    0

    سلام، سرلشکر حسین سلامی سرباز بی چون و چرای ولایت یار با وفای حاج قاسم عزیز مدیری توانمند و با درایت هستند، رهبر اندیشمند و فرزانه انقلاب مثل همیشه هدایت کشتی انقلاب را به دست با کفایت عبد صالح، سالم می سپارد. آرزوی توفیق و سلامتی در کارها از ایشان دارم.

  • صمد جودکی
    0

    باسلام به حکیم وفرزانه زمان امام خامنهای کا افتخار ایران است قطعا هرکه را رهبر دوربین وحکیممان برای این نهاد استراتژیک به عنوان فرمانده عالی اتخاب شودبدون هیچ شکی اصلح است و همه این عزیزان گلی هستند از گلزار انقلاب مهدوی به نظر حقیر دشمن داخلی قدرتمندتر از دشمن خارجی است به هزاران دلیل اولین برخوردباید با دزدان بیت المال ورانت خواران بشود من این را بارها گفته ام خطر اختلاصورانت از خطر بمب اتم بالاتر است زیرا دلگرمی را از ملت که همه جوره پای رهبرشان ایستاده اند میگیرداولین کار باید برخورداتقلابی با اینگونه مسایل شود تا مردم بیش از پیش همراه نظام باشنداگر مملکت از داخل قدرتمند وهمسو باشد از هیچ قدرتی ترس ندارد که یداله مع جماعه اینجانب آرزو دارم به عنوان فردی کهآقا را ختم الفصال در هرموردی میدانم آرزو دارم درجبهه برخورد با جرثومه های فساد در کشور تحت فرمان ولی دوران به این مردم عزیز خدمت کنم به خدا اگر مردم ببینند با رانت وفساد برخورد میشود نان خالی را با کمال خوشوقتی نوش جان میکنند تا انشاله تحت رهبری مولی خامنه ای وصل به دولت مهدوی شویم عاجزانه در خواست دارم از اینجانب برای مبارزه با مفسدین استفاده شود و جانم را درراه سربلندی کشورم تحت هدایت سید دوران با طیب خاطر فدا میکنم که هیچ لذتی ازآن بالاتر برای خود نمیدانم۰۹۹۰۶۶۱۵۸۴۸

  • مهدی
    0

    سلام این انتصاب به جا را تبریک میگم به همه در این شرایط که تمام استکبار با تمام قوا به میدان آمده ما هم باید با تمام قوا به میدان برویم و نابودی آنها را رقم بزنیم

  • انسان
    0

    مردمی که ارزوی مرگ برای دیگران دارن سیل هم واسشون کمه التماس تفکر دوستان

    نظرات شما -
    • زنبورک بی نیش
      0

      الان تو نماز جمعه های آمریکا و فرانسه و اسپانیا و ژاپن و ... نیست که هر هفته دارن آرزوی مرگ می کنند سیل و زلزله و آتشفشان و ... ملت رو پوکونده التماس تفکر رفیق

    • دیوید
      0

      خلاف بعرضتون رسوندن همه بی خردان بین المللی حتی بعضی از خودیهای بیخرد آرزوی از بین رفتن ایران آباد و آزاد را دارند. اما ایرانیها بحول و قوه الهی بدنبال رستگاری نوع بشر هستند، نه مرگ!!!!! صد البته قاطبه با خردان و مردم ملل مختلف از آزادگی و سر افرازی ایرانیان مهمان نواز حمایت میکنند و خواهند کرد. سیل ودیعه ایست الهی که انگیزه استفاده بهینه از مواهب طبیعی را در ما بیشتر میکند در ضمن مدیریت مسیرهای هدایت موثر از نزول و جاری شدن آبهای آسمانی را در آینده شکوفا خواهد ساخت. سیل تلنگری برای شکوفایی بیشتر مردم و همدلیهای موثرتر هست عزیزم، نه بلا

  • عزت اله مشایخی
    0

    سردارسلامی ازنیروهای زبده ،توانمند،ولایتمدار،باهوش،شجاع،سالم،متخصص درکار میباشد ازخداوند میخواهیم قدرتی به ایشان عطای کندکه دشمن رابه دست این مرد ذلیل نمایید

  • مجتبی
    0

    باسلام وعرض ادب خدمت رهبرمعظم ومعزز انقلاب وخدمتگذاران کشورعزیزمان وتبریک ویژه میلادمنجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) من بعنوان یک بسیجی فعال ازشهرشهیدپروردرق ارزوی موفقیت وسلامتی برای سرداران سپاه که همیشه باتمام وجود کارکرده اندوازحرفهای هیچ وپوچ ,هیج ابرقدرت جهان نهراسیده وباتمام توان مقابله نموده اندراازخداوندمتعال خواستارم. یا علی مدد به امیدنابودی همه ی شیاطین ایران زمین وجهان

  • علی
    0

    ای کاش من هم یک سپاهی بودم من در حال حاضر هیچگونه منبع درآمدی ندارم ودر شرایط سختی زندگی می کنم واز حداقل یک زندگی ساده محروم هستم. ولی با این حال به سپاه و کشورم افتخارمی کنم

  • حبیب عظیمی
    0

    با آرزوی سربلندی برای سرداران عزیز باید گفت دست مریزاد سردار

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    منم 30ماه جبهه بودم اون موقع همه خالص بودند وحرفشان با عملشان یکی بود ولی کم کم حب مال دنیا اشرافی گری ثوت انوزی گرفته شون بیشتر سپاهیان میلیاردلر شدن تحقیق کنید ببینید درسته یا نه ودوست ندارند نیروهای جوان سکان مملکت را بدست گیرند چون هم از کاراشون سر در میارند ودیگه نمیتونند مال مردم را بخورند مردم میفهمند ودارند مبینند تو فامیلاشون چی بودند وچی شدند .اینا فقط حرف میزنند عمل که نمیکنند اگر مردید وراست می گویید جواب بمبارانهای اسرائیل برسرنیوهای ایران در سوریه را بدهید کاررایکسره کنید مردم ازاین وضع خسته شدند روزی هزار بار میمیرند و زنده میشوند مملکت بی صاحب شده مدیران ما بسیار بی کفایت هستن دزدی اختلاص ثروت اندوزی فقر فساد فحشا بخاطر فقر آخه تا کی چقدر ملت احساساتی نشید سلامی خوب منم پاش بیفته بازم میرم جبهه از مردم وکشورم دفاع میکنم ولی این اسلامی که این مقدس معابهای دزد دارند اسمشو میارند با اسلام محمد قابل قیاس نیست من که جز نامسلمانی وبی عدالتی تو این 40سال چیزی ندیدم

  • سرهنگ ارتش وجانباز پاشا حسنی
    0

    انتصاب دلاوری شجاع وقیور وانقلابی وبه تمام معنا‌گوش بفرمان امام خامنه ای عزیزسردارسرلشکر سلامی مالک اشتر علی تبریک میگویم وارزوی این توفیق که پرچم پیرو زی های حق علیه باطل را به دست اقامان حضرت مهدی عج بسانید

  • علی امیری
    0

    ازرهبرانقلاب سپاس گذاریم..عالی بود

  • فاطمه نام بخش
    0

    سردار خدا پشت و پناهت باشد،امام زمان یاورت

  • عباسعلی
    0

    بسیار عالی بود واطلاعات کافی در اختیار مخاطبین ق رار دادید و مورد بهره برداری قرار گرفت . تشکر

  • يك عاشق انقلاب
    0

    ممنون سردار خدا قوت صحبتهاي شما قطعا به وقوع خواهد پديرفت شكي در ان نيست

  • محمدمختاری از مشگین شهر
    0

    درود وسلام خدا بر ولایت فقیه وولی امر مسلمین جهان که درایت خویش سردار سلامی که از فرماندهان واسترتژ یستهای نظام است به فرماندهی کل سپاه منصوب نمودند وبا این انتصاب رویکردی انقلابی را در مرحله گام دوم انقلاب متجلی ساختند انشاء الله این انتصاب نوید بخش نابودی اسرائیل وفروپاشی امپراتور استکباری غرب به سر کردگی آمریکای جنایتکار خواهد بود وطلیعه های پیروزی نهائی مستضعفین برمستکبران کم کم نمایان می شود انشاءالله

  • علی
    0

    موفق باشی فرمانده. همیشه با صحبتهایی که از شما مستمرا شنیده ام، به عنوان یک ایرانی به خودم و شما و سپاه عزیز افتخار می کنم. نهراس، که می دانم نمی هراسی، بدان که ما تا آخرین قطره خون پشتیبان شماییم. و من الله توفیق.

  • فاطمه مسلمی
    0

    درود و سلام خدا بر رهبر عزیز و فرزانه که بی شک با انتخاب شایسته خود گام بزرگی در جهت تحقق اهداف انقلاب در سرتاسر جهان برداشته اند به امید موفقیت روز افزون سپاه و سپاهیان عزیزمان.انشاالله...

  • محمد محمدی
    0

    خوب که چی ؟ گیرم که آمریکا را هم متلاشی کردید و اسراییل هم از بین رفت و هزاران انسان با گناه و بی گناه کشته شدند بعدش چی؟

  • احمد
    0

    ما مخلص سرداران ضد آمریکایی هستیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها