هواوی با وجود اتهامات ایالات متحده، مانعی بر سر راه توسعه 5G در خاورمیانه نمی‌بیند

چارلز یانگ رئیس منطقه خاورمیانه هواوی در اجلاس رهبران شورای مخابراتی اظهار داشت که علی رغم اتهامات نادرست ایالات متحده مبنی بر جاسوسی هواوی از مشتریان، این شرکت به سرمایه گذاری و توسعه 5G در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

هواوی با وجود اتهامات ایالات متحده، مانعی بر سر راه توسعه 5G در خاورمیانه نمی‌بیند

همان طور که احتمالاً می دانید چند وقتی است که بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی دنیا توسط ایالات متحده زیر ذره بین قرار گرفته و در این بین تنش هایی هم میان دو کشور چین و آمریکا رخ داده است.

در واقع ایالات متحده تصمیم گرفته با اعمال محدودیت در خرید تجهیزات کمپانی چینی و همچنین درخواست از متحدانش برای تحریم محصولات هواوی به بهانه جاسوسی و درز اطلاعات به حکومت چین، جلوی پیشروی بیشتر چینی ها در تسلط بر بازار مخابرات و شبکه های ارتباطی را بگیرد.

به گفته آقای یانگ، تا کنون تنها کشور استرالیا از سیاست های جدید دولت ترامپ پیروی کرده و ایالات متحده تلاش می کند علاوه بر متحدان اروپایی، در منطقه خاورمیانه نیز اعمال نفوذ کرده و جلوی فروش و استفاده از تجهیزات هواوی را بگیرد.

هواوی در 170 کشور به بیش از 3 میلیارد کاربر خدمات می‌دهد
چارلز یانگ در ادامه افزود علی رغم اتهامات ایالات متحده، امنیت سایبری یکی از اولویت های اصلی هواوی است که با حضور در 170 کشور و سرویس دهی به بیش از 3 میلیارد کاربر، تا کنون هیچ موردی از ناامنی شبکه های آن گزارش نشده است. وی همچنین به پذیرش مقررات سختگیرانه بریتانیا توسط هواوی (در سال 2010) نیز اشاره کرده و اظهار داشته که با ورود فناوری 5G، امنیت داده ها هم افزایش قابل توجهی خواهد داشت؛ چرا که در این تکنولوژی از الگوریتم 256 بیتی (در مقایسه با 128 بیتی 4G) استفاده می شود.


مدیر خاورمیانه هواوی در ادامه به شرح فعالیت 19 ساله این شرکت در منطقه پرداخت و از دولت ها، شرکا و سایر فعالان حوزه درخواست کرد برای تعریف یک استاندارد امنیت سایبری مشترک، با یکدیگر همکاری کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر هواوی با ثبت 11423 پتنت مربوط به 5G در سال 2018 در این حوزه پیشتاز بوده و پس از آن اریکسون و نوکیا به ترتیب با 10351 و 6878 پتنت در رتبه های بعدی توسعه فناوری 5G قرار دارند.

گفتنی است سوکدو سینگ معاون ارشد گروه تحلیل بازار AMRB نیز درباره روابط بین ایالات متحده و هواوی اظهار داشته که قانون گذاران آمریکایی همواره به دنبال اعمال نفوذ بر تصمیمات سایر کشورها و انتخاب شرکای تجاری آنها هستند که این موضوع می تواند بر فعالیت اپراتورهای مخابراتی دنیا اثر بگذارد.

البته به گفته آقای سینگ، فرآیند پذیرش فناوری در مناطق مختلف به بلوغ بیشتری رسیده و کشورها دیگر آنچنان در تصمیم گیری به ایالات متحده وابسته نیستند.

منبع: دیجیاتو

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها