هدف از ایجاد بحران در منطقه به حاشیه بردن مسئله فلسطین است

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه موضوع فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و گفت: ایجاد بحران در منطقه و کشورهای مختلف نظیر سوریه، یمن و لیبی برای حاشیه بردن موضوع فلسطین است.

هدف از ایجاد بحران در منطقه به حاشیه بردن مسئله فلسطین است

امیر خجسته که در رأس هیأتی از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به دمشق سفر کرده است با «نجدة اسماعیل انزور» نایب رئیس مجلس سوریه دیدار و گفتگو کرد.

امیر خجسته در ابتدای این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی سوریه و پیروزی این کشور بر استعمارگران فرانسوی خاطر نشان کرد: رفت و آمدهای هیأت‌های ایرانی به سوریه نشانگر روابط دوستانه و عمیق دو کشور است و این روابط در مقطع کنونی نیز که سوریه درگیر جنگ اقتصادی است، ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود مسائل و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و ایادی آن علیه ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه موضوع فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و تصریح کرد: ایجاد بحران در منطقه و کشورهای مختلف نظیر سوریه، یمن و لیبی برای حاشیه بردن موضوع فلسطین است.

وی در همین بخش افزود: با توجه به تحرکات اخیر آمریکا در ارتباط با طرح معامله قرن باید با هوشیاری و آگاهی اجازه ندهیم تا چنین اتفاقی در منطقه بیفتد و در این ارتباط از همه ظرفیت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی مانند تحرک پارلمان‌های جهان استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار «نجدة اسماعیل انزور» نایب رئیس مجلس سوریه گفت: سوریه امروز بعد از پایان جنگ سخت نظامی با تروریست‌ها و دشمنان خود وارد جنگ اقتصادی شده است.

وی با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت سوریه در جریان بحران ۹ ساله این کشور و جنگ با تروریست‌های تکفیری ابراز امیدواری کرد که ایران در این مرحله نیز در کنار سوریه حضور داشته و حامی مردم و دولت این کشور باشد.

نایب رئیس مجلس سوریه سوریه در پایان از حمایت‌های مقام معظم رهبری از ملت و دولت سوریه در سال‌های اخیر تشکر و قدردانی کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی عضو دیگر گروه پارلمانی ایران در سفر به سوریه نیز در این دیدار پیوند بین ایران و سوریه را ناگسستنی و پایدار خواند و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب حامی ارتباط و پیوند میان ایران و سوریه هستند و این به منزله آن است که کل نظام جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان دولت و ملت سوریه است.

وی خاطر نشان کرد: حضور جوانان ایرانی در جنگ سوریه و مقابله آنان با تروریست‌ها ریشه در اعتقادات عمیق و روابط گسترده دو کشور است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا به خاطر حضور موفق سپاه و شکست دادن تروریست‌ها در سوریه و عراق است و این اقدام آمریکا باعث اتحاد بیشتر ملت ایران و افزایش محبوبیت سپاه شده است.

در این دیدار نمایندگان مجلس سوریه نیز در اظهاراتی خاطر نشان کردند که کشورهای فاقد فرهنگ و تاریخ همواره ملت‌های متمدن و دارای تاریخ را مورد هجمه قرار داده و قصد دارند تا فرهنگ و تمدن آنان را نابود کنند. ملت و دولت سوریه برای جوانان ایرانی که در این کشور با تروریست‌ها مبارزه کردند احترام خاصی قائل هستند و همه کشورهای مغرض باید بدانند که روابط بین ایران و سوریه بر خلاف تبلیغات آنان در کمال احترام به حاکمیت‌های دو کشور است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها