8 قلم داروی ایرانی درمان صرع تولید شد

محققان داخلی موفق به تولید چندین قرص درمان بیماری صرع با خصوصیت آزادسازی تدریجی در بدن شدند.

8 قلم داروی ایرانی درمان صرع تولید شد

محققان ایرانی موفق به تولید چندین قرص درمان بیماری صرع با خصوصیت آزادسازی تدریجی در بدن شدندکه ضمن قطع وابستگی، بیماران را از عوارض طاقت‌فرسای دارو در امان نگاه می‌دارد.

اشکال دارویی ابزاری برای رساندن مولکول‌های دارو به محل اثر را داروهای پیوسته رهش می‌گویند. اثربخشی دارو مرتبط با غلظت دارو در محل اثر است که این آثار شامل آثار سمی و ناخواسته و آثار درمانی و مفید هستند. هدف درمان موفق دارویی، با استفاده از روش پیوسته رهش؛ رساندن غلظت مناسبی از دارو به محل مناسب است به‌نحوی‌که بیشترین اثر درمانی و کمترین سمیت حاصل شود.

بر همین اساس یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با تمرکز بر تولید فرآورده‌های دارویی با اشکال مختلف، در عمر کوتاه خود تابه‌حال بیش از ۱۲۰قلم از انواع قرص‌ها، قطره‌های چشمی، کپسول، پماد، ژل، اسپری بینی شربت سوسپانسیون و آمپول تولید کرده است. موضوع مهم و ویِژه درروند تولیدات این شرکت دانش‌بنیان، تولید انواع قرص‌های خوراکی با عنوان پیوسته رهش است، تا بتواند ضمن کمتر کردن اثرات جانبی دارو در بیماران، غلظت مناسبی از دارو را به بیمار برساند.

غلامرضا اخوان فرید مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید ۸ قلم فرآورده‌های دارویی در کشور گفت: برای نخستین بار در کشور به تولید داروهای خوراکی با مزیت پیوسته رهش دست‌یافتیم. داروهایی که قبل از این به کشور وارد می‌شد. تولید این داروها سالیانه ۳۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان خواهد داشت، ضمن آنکه با تولید فرآورده‌های دارویی در کشور موفق به تأمین نیاز بازار تا حد قابل‌توجهی در کشور شدیم.

این فعال حوزه فناوری در ادامه با اشاره به اینکه، مواد اولیه تمام محصولات این شرکت در داخل تولید می‌شود بیان کرد: توانسته‌ایم چیزی در حدود ۵۰ میلیارد تومان فروش سالانه را در بخش قرص‌های سدیم والپروات و کاربامازپین پیوسته رهش داشته باشیم. که این رقم در سال جدید افزایش خواهد یافت و بخش عمده‌ای از احتیاجات بازار داخلی تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها