قیمت پلی استیشن ۵ چقدر است؟

طبق اعلام معمار ارشد کنسول‌های سونی، قیمت کنسول نسل بعدی این شرکت با توجه به سخت افزار استفاده شده در آن قیمتی توجیه پذیر و مناسب خواهد داشت.

قیمت پلی استیشن ۵ چقدر است؟

نسل هشتم کنسول‌های بازی برای شرکت سونی در پلی‌استیشن ۴ خلاصه می‌شود که از سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده و یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ لقب گرفته است. حال پس از گذشت ۶ سال و موفقیت‌های بسیار سونی با پلی‌استیشن ۴، چه در فروش و چه در ساخت بازی، این شرکت به دنبال تولید کنسول نسل نهم خود تحت عنوان پلی‌استیشن ۵ است.

تقریبا از سال گذشته اخبار و شایعات پیرامون نسل بعدی کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت شروع شد و ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسل نهم کنسول‌های بازی خانگی به یکی از داغ‌ترین مباحث در فضای مجازی تبدیل شد. چند روز پیش شرکت سونی در عملی غیر منتظره برای اولین بار اطلاعاتی از کنسول پلی‌استیشن ۵ را منتشر کرد، این شرکت با اشاره به چند ویژگی این کنسول، شایعه معرفی پلی‌استیشن ۵ در تابستان سال جاری را تقویت بخشید و حالا همه منتظر انتشار اطلاعات بعدی از این کنسول هستند.

طبق مشخصات منتشر شده سونی قابلیت‌های عالی همچون استفاده از حافظه سریع SSD و پشتیبانی از فناوری Ray Tracing و 8K را برای پلی‌استیشن ۵ در نظر گرفته است، همچنین استفاده از پردازنده نسل جدید AMD کارت گرافیک پرقدرت و ویژگی‌های فوق‌العاده دیگری برای این کنسول در نظر گرفته شده است، اما تمام این ویژگی علی‌رغم تمام نکات مثبتی که دارند یک نگرانی را برای طرفداران بازی‌های ویدئویی ایجاد می‌کنند و آن هم مسئله قیمت است. به طور طبیعی هرچقدر امکانات و ویژگی‌های بهتری در کنسول پلی‌استیشن ۵ مورد استفاده قرار گیرد هم قدرت و هم قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

اما باز هم در اقدامی غیر منتظره سونی به طرفداران خود اعلام کرده که نگران قیمت پلی‌استیشن ۵ نباشند، به تازگی پتر رابین، معمار ارشد سونی برای تولید نسل بعدی پلی‌استیشن در پیامی با اشاره به مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که قیمت پلی‌استیشن بعدی مناسب خواهد بود. وی در مصاحبه اخیر خود در مورد قیمت کنسول نسل بعدی سونی اعلام کرده که:" من معتقد هستم که ما می‌توانیم قیمتی ارائه کنیم که نسبت به تجهیزات به کار رفته در این کنسول توجیه پذیر باشد تا گیمر‌ها بتوانند با خرید این مدل از آن لذت ببرند. "

شاید بتوان گفت قیمت هر محصولی بر روی موفقیت در فروش آن تاثیر بسزایی دارد، زمانی که کنسول پلی‌استیشن ۳ با قیمت ۵۹۹ دلار معرفی شد، انتقادات فراوانی را به همراه داشت و این کنسول نتوانست موفقیت پلی‌استیشن ۲ را تکرار کند. پس از آن سونی پلی‌استیشن ۴ را با قیمت ۳۹۹ دلار معرفی کرد و این درحالی بود که رقب آن یعنی ایکس‌باکس وان با وجود دوربین کینکت، ۴۹۹ دلار قیمت داشت. با این وجود انتظار می‌رود پلی‌استیشن ۵ قیمتی میان ۴۵۰ تا ۵۵۰ دلار داشته باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها