پرداخت باقیمانده بودجه سال 97 دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی‌های انجام شده باقیمانده بودجه سال 97 به دانشگاه‌ها پرداخت شود و بودجه 98 هم به صورت کامل تخصیص یابد.

پرداخت باقیمانده بودجه سال 97 دانشگاه‌ها

دکتر غلامی یکشنبه یکم اردیبهشت ماه در نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های سطح یک کشور در شیراز با اشاره به محدویت‌های مالی، خاطرنشان کرد: مشکلات ریشه‌ای در ساختار بودجه‌ریزی وجود دارد و ضروری است که در چنین نشست‌هایی و با همفکری صاحب‌نظران، طرح و مدل‌هایی ایجاد شود که گره گشای مسائل مالی دانشگاه‌ها باشد.

تعریف شاخص برای ارزیابی عملکرد اداری و مالی دانشگاه‌ها، دیگر موضوعی بود که وزیر به ضرورت آن تاکید و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت بندی هزینه‌ها از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از دانشگاه‌ها و شتاب علمی کشور حمایت می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کلان داشته باشند و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع به مسئولان نظام ارائه شود.

غلامی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی در حوزه سیاست کلان اقتصادی، تقویت روابط تجاری بین‌المللی و توجه به موضوع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، می‌توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود بخشید و به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل پوشاند.

نظرپور، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در این نشست در خصوص چالش‌ها و مسائل مالی و بودجه‌ای دانشگاه‌ها، اصلاح آئین‌نامه مالی دانشگاه‌ها، هزینه‌های دانشجویی، تنوع بخشی به منابع درآمدی و تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات؛ بحث و تبادل نظر خواهد شد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: وضعیت کنونی تخصیص بودجه باعث شده که فرصت برنامه‌ریزی از دانشگاه‌ها گرفته و برخی از طرح‌های کلان اجرایی نشود.

وی افزود: دانشگاه‌ها در حال حاضر به صورت یک دبیرستان بزرگ در آمده که این یک خُسران بزرگ است.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی، تخصیص بودجه برای همه وزارتخانه‌ها باید به صورت یکسان انجام شود و تبعیضی در این زمینه صورت نگیرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها