ارزش سهام یک شرکت کوچک چینی ۵۷ هزار درصد جهش کرد

قیمت هر سهم از شرکت کوچک چینی «زوم تکنولوژیز» که ماه گذشته کمتر از یک سنت ارزش داشت، هزاران درصد جهش کرد.

ارزش سهام یک شرکت کوچک چینی ۵۷ هزار درصد جهش کرد

قیمت هر سهم از شرکت کوچک چینی «زوم تکنولوژیز» که ماه گذشته کمتر از یک سنت ارزش داشت، در حالی که ظاهراً سرمایه‌گذاران آن را با شرکت استارتاپ تکنولوژی «زوم ویدئوکامیونیکیشنز» اشتباه گرفته بودند، هزاران درصد جهش کرد.

شرکت ارتباطات تلفنی زوم تکنولوژیز به طرز غیرمنتظره‌ای از تشابه اسمی خود با شرکت استارتاپ ویدئوکنفرانس «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» که یک شرکت بسیار بزرگ‌تر کالیفرنیایی است، سود برد.

سهام این شرکت از زمان اولین ارائه عمومی سهام شرکت «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» در ماه مارچ، رشد کرد و این هفته، با قرار گرفتن «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» در فهرست شرکت‌های تحت شاخص نزدک آمریکا، به اوج خود رسید و هر سهم آن ۵.۷۶ دلار معامله شد.

احتمالاً تاجران در بازار بورس این شرکت‌ها را با هم اشتباه گرفته‌اند، چراکه سهام این دو شرکت با کلمات اختصاری بسیار مشابهی ارائه شده است. در اواخر ماه مارچ رسانه‌ها متوجه این اشتباه شدند، اما این باعث نشد موج سرمایه‌گذارانی که اشتباهاً پول خود را به شرکت چینی سرازیر می‌کردند، متوقف شود.

شرکت زوم تکنولوژیز از سال ۲۰۱۱ تا کنون هیچ درآمدی گزارش نکرده است و طبق آمار یاهو، تنها ۱۰ کارمند تمام‌وقت در آن مشغول به کار هستند.

اگر شخصی در ۱۹ مارچ، که ارزش هر سهم شرکت برابر با ۰.۰۰۵ دلار بود، ۱۰۰ دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کرد، حالا صاحب ۱۱۰ هزار دلار بود.

در همین زمان سهام شرکت بزرگ‌تر، «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» که توجه مایکروسافت را هم به خود جلب کرده است، بیش از ۷۲ درصد رشد کرد و به قیمت هر سهم ۶۲ دلار رسید. ارزش این شرکت در بازار، در حال حاضر به ۱۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها