روز خونین سریلانکا با صدها کشته و زخمی

امروز ۶ انفجار، همزمان ۳ کلیسا و ۳ هتل در شهرهای کلمبو، نگومبو و باتیکالوآ را به لرزه درآورده است.

روز خونین سریلانکا با صدها کشته و زخمی

مقام‌های پلیس سریلانکا امروز یکشنبه از وقوع چند انفجار در این کشور آسیایی خبر دادند.

پلیس سریلانکا اعلام کرد که امروز یکشنبه چندین انفجار در سه شهر شامل پایتخت و سه کلیسای این کشور اتفاق افتاده و انفجارها حین مراسم «عید پاک» در کلیساها به وقوع پیوست.

کلیسای «سنت آنتونی» در «کوچچیکاده» پایتخت سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در «کاتانا» هدف انفجار قرار گرفت. بنا بر گفته پلیس سریلانکا، در هتل «شانگری-لا» و «کینگبری» در پایتخت این کشور هم انفجارهایی صورت گرفته است.

**تازه‌ترین اخبار سریلانکا (ساعت به وقت تهران است)**

11:14- خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد، تلفات سلسله انفجارهای روز یکشنبه در سریلانکا به 129 کشته افزایش یافت.

11:06- منابع رسانه‌ای از افزایش تلفات در سریلانکا به بیش از 100 کشته و 250 زخمی خبر می‌دهند.

10:57- «رانیل ویکرماسینگه» نخست‌وزیر سریلانکا در واکنش به انفجارهای امروز در کشورش، دستور برگزاری نشست اضطراری کابینه را صادر کرد.

10:52- در حالی که برخی منابع محلی سریلانکایی از احتمال «انتحاری» بودن حملات امروز خبر دادند، شبکه «الجزیره» در خبری فوری از افزایش تلفات به 52 کشته و 280 زخمی خبر داد.

10:45- خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره انفجارهای مرگبار سریلانکا گزارش داد، این انفجارها در کلمبو (پایتخت)، «نگمبو» که اکثریت آن مسیحی هستند و شهر شرقی «باتیکالوآ» صورت گرفت اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

10:40- خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پلیس سریلانکا خبر داد، بر اثر انفجار در کلیسای «کاتوواپیتیا» واقع در شمال پایتخت، بیش از 50 نفر جان خود را از دست دادند.

10:30- شبکه «ان‌دی تی‌وی» هند در گزارشی درباره سریلانکا خبر داد، تلفات انفجارها به حداقل 49 کشته و 280 زخمی افزایش پیدا کرده است.

10:15- خبرگزاری فرانسه خبر داد که بر اثر 6 انفجار تقریبا همزمان در سریلانکا، حداقل 42 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

09:40- شبکه «اسکای نیوز» خبر داده که انفجارهای مرگبار امروز در 6 نقطه در سریلانکا صورت گرفته و بر اثر آن حداقل 42 تن کشته و 280 نفر زخمی شدند.

09:20- خبرگزاری رویترز ساعتی بعد از انتشار خبر اولیه درباره انفجارها در سریلانکا گزارش داد که حداقل 20 نفر کشته و 160 تن زخمی شدند.

منبع: مشرق

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها