دستگیری 16 باند سرقت در خراسان جنوبی

از ابتدای امسال تاکنون، 300 فقره سرقت کشف و 16 باند سارق منهدم شدند.

دستگیری 16 باند سرقت در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی استان در نشست خبری گفت : این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 65 درصد افزایش دارد که با این وجود، خراسان جنوبی دومین استان امن کشور بعد از منطقه آزاد کیش است.

سرهنگ حسینی گفت : در این مدت، سرقت منازل 34 درصد، اماکن دولتی 25 درصد ، خودرو 63 درصد، محتویات داخل خودرو 70 درصد، لوازم خودرو 123 درصد، موتورسیکلت 27 درصد و احشام 45 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 85 درصد سارقان بومی بوده اند به شهروندان توصیه کرد برای کاهش سرقت ها با خودداری از سهل انگاری، سیستم امنیتی خانه های خود را افزایش دهند و همچنین با توجه به حضور کودکان در خارج از منزل، مراقب زیور آلات دختربچه ها باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان ، 98 درصد تماس های مربوط به فعالیتهای مالی را کلاهبرداری دانست و افزود: از ابتدای سال 7 مورد کلاهبرداری تا مبلغ 20 میلیون تومان در استان گزارش شده است که پیگیر آن هستیم.

سرهنگ حسینی از مردم خواست در پی درخواستهای تلفنی، از حضور در پای عابر بانک ها خودداری کنند و از سایت های فروش آنلاین به هیچ وجه خرید نکنند.

وی افزود : مردم همچنین نسبت به پیامک های مربوط به بن کالا و درخواست شراکت های اینترنتی بی توجه و مراقب چک پول های تقلبی در بازار باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها